А 2023. пословну годину свакако је обележио завршетак изградње нове железничке станице Београд Центар, истинског симбола модернизације српских железница, јер су главни град и Србија на тај пројекат чекали скоро пуних педесет година,.
Овим је и у 2023. години Инфраструктура железнице Србије наставила пројекат свеобухватне модернизације и реконструкције железничке инфраструктуре у нашој земљи, који је започет пре десетак година, уз пуну помоћ и подршку председника Србије Александра Вучића, Владе Републике Србије и ресорног Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Захваљујући свим активностима на обнови железничког саобраћаја у Србији, у протеклих десетак година изграђено је око 108 километара нових пруга и реконструисано скоро 820 километара пруга, након што је деценијама пре тога железница била потпуно израубована, заборављена и готово пред гашењем. Данас, само пројекти модернизације железнице који су реализовани током 2023. години вредни су укупно око 1,4 милијарде евра.
У овом тренутку изградња пруге за велике брзине Нови Сад – Суботица за брзине од 200 километара на сат напредује према плану и планирано је да посао буде завршен до краја 2024. Брза пруга од Београда до Новог Сада у 2023. години у пуној мери показала је сав свој квалитет, безбедност, брзину и ефикасност. До краја наредне године биће завршена и реконструкција пруге Ниш – Брестовац, а једина неелектрифицирана деоница на читавом међународном Коридору 10 између Ниша и Димитровграда биће урађена за око три и по године.
Завршетак изградње железничке станице Београд Центар у Прокопу, коју је свечано отворио председник Србије Александар Вучић 20. октобра 2023. године, можда најбоље потврђује да је железница данас најзад постала инвестициони и инфраструктурни приоритет државе.
Инфраструктура железнице Србије улаже велике напоре у подизање нивоа безбедности саобраћаја на путним прелазима. Тако је 2023. године започела модернизација и аутоматизација 35 путних прелаза, а планирано је да до краја маја 2024. године сви радови буду завршени.
Инфраструктура железнице Србије у 2023. години завршила је и уређење 27 железничких станица, у шта је уложено 280 милиона динара. А покренута је и јавна набавка за уређење још 16 железничких станица.
Инфраструктура железнице Србије и у наредној години наставиће да гради и ствара савремену, брзу и ефикасну железничку инфраструктуру. Држава Србија у изградњу и модернизацију железничке инфраструктуре у годинама пред нама уложиће још око пет милијарди евра, а планирана је модернизација и реконструкција још око 1.400 километара пруга у нашој земљи. На тај начин, не само да ће железница у нашој земљи постати савремен, брз и ефикасан саобраћајни систем, већ се у потпуности мења изглед наше Србије, а наше пруге и возови постају део мреже најразвијених европских саобраћајница.