С обзиром на велику брзину којом ће се кретати мерна кола између Новог Сада и Степановићева, она неће моћи да се одмах зауставе уколико се на прузи нађу пешаци или друмска возила, због чега потенцијално може доћи до угрожавања безбедности саобраћаја и људских живота.
Неовлашћено прелажење преко новоизграђене железничке брзе пруге на деоницама између Новог Сада и Суботице лицима и возилима је строго забрањено.
Зато Инфраструктура железнице Србије и извођачи радова на овој деоници брзе пруге посебно упозоравају грађане да не прелазе преко колосека на брзој прузи Нови Сад – Суботица на недозвољеним местима и на непрописан начин и да неовлашћен прелазак лица или друмских возила преко колосека није дозвољен, јер је то опасно по живот.
Непоштовањем ових правила, грађани директно угрожавају сопствени живот и безбедност саобраћаја, а такве ситуације се готово по правилу завршавају трагично.
Само уколико грађани воде рачуна о сопственој безбедности, понашају се савесно и одговорно и поштују прописе, можемо сачувати људске животе и безбедност саобраћаја, а мерења новоизграђене брзе пруге Нови Сад – Степановићево ће протећи без проблема и како је планирано.
Изградња брзе пруге Нови Сад – Суботица – државна граница Келебија за брзину од 200 км/сат је у пуном јеку. Активно и интензивно се гради на великом броју локација дуж целе трасе, са циљем да пројекат буде завршен до краја 2024. године.
Уговорени рок за завршетак радова је до краја августа 2025. године, али је планирано да радови буду завршени до краја 2024. године.
Пруга Нови Сад – Суботица дуга је 108 километара. То је трећа деоница пруге за велике брзине од 200 км/сат кроз Србију, од Београда до државне границе са Мађарском.
Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”, а у организацији наведених испитивања контроле квалитета новоизграђених колосека брзе пруге учествује и компанија „China Civil Engineering Construction Corporation“
Вредност уговора износи укупно скоро 1,17 милијарди долара.
Изградња пруге за брзине до 200 километара на сат између Београда и Будимпеште највећи је и најзначајнији инвестициони и инфраструктурни пројекат у овом делу Европе.