Реализација овог пројекта почела је радовима на деоници отворене пруге
између железничких станица Станичење и Пирот, дугој око седам и по
километра. Радови су кренули од излаза из станице Станичење према улазу у
станицу Пирот.
Деоница Станичење – Пирот је прва фаза радова у оквиру реконструкције и
модернизације пруге Сићево – Димитровград, у дужини од 86 километра.
Реконструкција и модернизација пруге Сићево – Димитровград обухвата
грађевинске радове и припремне радове за електрификацију и сигнализацију,
као и електрификацију ове деонице.
За пројекат реконструкције и модернизације железничке пруге Сићево –
Димитровград изабрани извођач радова представља конзорцијум фирми који
предводи бугарска компанија TRACE GROUP HOLD PLC, а у коме су још и
CONSORZIO ARMATORI FERROVIARI S.C.P.A и START – ENGINEERING JSC.
Вредност уговора за модернизацију пруге Сићево – Димитровград износи око
169,7 милиона евра, а рок за завршетак овог посла је 1.276 дана, односно
три и по године.
На прузи ће се најпре изводити радови на реконструкцији грађевинске
инфраструктуре, а по њиховом завршетку радови на електрификацији и уградњи
савремених сигнално-сигурносних и телекомуникационих уређаја.
Само градилиште подељено је на две деонице: Просек (Сићево) – Станичење и
Станичење – Димитровград.
Због сложености и великог обима посла, деоница Станичење – Димитровград
подељена је на три поддеонице: Станичење – Пирот, Пирот – Суково и отворена
пруга Суково – Димитровград, укључујући и станице Пирот и Суково.
Радови између Станичења и Пирота одвијаће се у терминима од 36-очасовних
затвора колосека на овој прузи. Путнички железнички саобраћај између Ниша
и Димитровграда се не одвија, док ће теретни функционисати у терминима када
ова деоница пруге буде отворена за саобраћај.
Пројекат се финансира из кредита Европске инвестиционе банке и Буџета
Републике Србије, као и из донације Инвестиционог оквира за западни Балкан (WBIF).
Пројекат реконструкције и модернизације железничке пруге Ниш – Димитровград обухвата реконструкцију, модернизацију и електрификацију постојеће пруге
Ниш – Димитровград, затим изградњу нове, једноколосечне, електрифициране
обилазне пруге око Ниша у дужини од око 22 километра, као и модернизацију
сигналних и телекомуникационих система за целокупан пројекат.
Пруга Ниш – Димитровград једина је деоница на читавој дужини међународног
железничког Коридора 10 која је једноколосечна и није електрифицирана.
Пруга је изграђена 1886/1887. године, деценијама није била у потпуности
реконструисана, па су возови на већем броју места саобраћали смањеним
брзинама између 10 и 30 км/сат.
Иако је о модернизацији и електрификацији пруге Ниш – Димитровград, као и о
изградњи железничке обилазнице око Ниша било речи деценијама уназад, држава
Србија први пут је обезбедила потребна средства да се овај пројекат реализује.
Захваљујући пуној подршци и ангажовању председника Србије Александра
Вучића пројекту модернизације српских железница и залагању Владе Републике
Србије, Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и
Инфраструктуре железнице Србије, овај пројекат биће коначно реализован,
након што је претходно деценијама безуспешно био обећаван.