Једноколосечна, електрифицирана деоница Ниш – Брестовац део је пруге Ниш – Прешево – државна граница са Северном Македонијом, на међународном железничком Коридору 10. Модернизација и рехабилитација железничке пруге реализује се по постојећој траси.
Укупна дужина пруге Ниш – Брестовац обухваћене овим пројектом је 22,8 километра. Пројектом је предвиђен комплетан ремонт и модернизација доњег и горњег строја пруге са објектима на том делу пруге, као и модернизација електровучних, електротехничких и електроенергетских постројења.
Вредност уговора је 59.850.000 евра, од чега је из бесповратних средстава ИПА фондова обезбеђено нешто више од 44 милиона евра, а остатак из буџета Републике Србије.
Извођач радова на модернизацији и реконструкцији пруге Ниш – Брестовац је конзорцијум бугарских компанија «Трејс Груп Холдинг“ и „Балкантел“.
До сада је укупно урађено око 15,8 километара пруге.
У оквиру модернизације пруге Белотинац- Брестовац биће изграђено и шест нових бетонских мостова, уместо старих челичних, који су већ уклоњени са трасе ове деонице.
Завршетак модернизације пруге Ниш – Брестовац планиран је за децембар 2024. године.
Након реконструкције, пруга Ниш – Брестовац биће оспособљена за брзине до 120 км/сат.
Радови на модернизацији пруге Ниш – Брестовац започели су 30. септембра 2021. године у Доњем Међурову. Председник Србије Александар Вучић и председница Европске комисије Урсула фон дер Лајен симболично су обележили почетак радова притиском на тастер, уз звук сирене железничке локомотиве, а реконструкција пруге почела је подизањем првог железничког поља.
Почетку друге фазе радова од Белотинца до Брестовца претходио је завршетак прве фазе, која је обухватила реконструкцију пруге од Међурова до Белотинца.
У оквиру тих радова, завршена је реконструкција доњег и горњег строја пруге, као и контактне мреже између Међурова и Белотинца.
Путнички железнички саобраћај између Ниша и Прешева због реконструкције пруге је потпуно обустављен, а теретни саобраћај возова се одвија у условима повремених обустава транспорта.