Пројектом изградње ове деонице брзе пруге предвиђено је да нови вијадукт у Врбасу буде дугачак 1.417 метара. Нови објекат биће двоколосечан, са размаком колосека од четири и по метра. Сви стубови вијадукта биће армиранобетонски, док се челичним конструкцијама премошћава укупно осам распона, сваки дужине 48,7 метара.
Радови на изградњи овог објекта почели су 1. јула 2022. године.
Почетком октобра на градилишту је било врло активно, а већи број радника и машина био је ангажован на монтажи оплате сандука и бетонирању и армирању горње и доње плоче и зидова укупно четрнаест сандука на новом вијадукту.
Изградњом новог железничког вијадукта у Врбасу овај град ће пругом буквално бити премошћен, чиме ће целокупна безбедност саобраћаја бити подигнута на највиши ниво.
Железнички вијадукт у Врбасу један је од 58 нових објеката који ће бити изграђени на брзој прузи између Београда и Новог Сада.
Изградња брзе пруге у потпуности ће изменити изглед овог града на југу Бачке.
Поред вијадукта, у Врбасу се гради и нова железничка станица. Зваће се «Врбас Нова» и биће уз Руменку и Ловћенац једна од три нове железничке станице које ће бити изграђене на брзој прузи Нови Сад – Суботица.
Истовремено, постојећа железничка станица у Врбасу, која је изграђена далеке 1883. године, остаће у употреби и добиће ново рухо. Стара станица биће реконструисана у наредном периоду у склопу обнове пруге према Сомбору, која ће такође у наредном периоду бити модернизована и електрифицирана.
Са ова два велика пројекта, Врбас ће постати важно железничко чвориште на брзој прузи Нови Сад – Суботица.
Када се томе дода и нови подвожњак у овом граду, изграђен у склопу пројекта, јасно је зашто модернизација железнице доноси нови квалитет живота, бољи стандард и ефикаснији и безбеднији саобраћај где год се ради брза пруга.
Изградња брзе пруге Нови Сад – Суботица за брзину од 200 километара на сат је у пуном јеку. Активно и интензивно се гради на великом броју локација дуж целе трасе, са циљем да пројекат буде завршен до краја 2024. године, како је планирано
До сада је положено око 20 километара колосека на брзој прузи Нови Сад – Сајлово – Руменка.
Пруга Нови Сад – Суботица дуга је 108 километара.
То је трећа деоница пруге за велике брзине од 200 км/сат кроз Србију, од Београда до државне границе са Мађарском.
Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”.
Вредност уговора износи укупно скоро 1,17 милијарди долара.