Претходно је током лета прва делегација српских железница боравила три недеље у Кини на стручном усавршавању, а међу њима су били и „саобраћајци“ из Инфраструктуре железнице Србије.
Они су похађали семинар о примени нових технологија које се користе на кинеским пругама за велике брзине. Неке од ових технологија већ се примењују на градњи пруге за велике брзине Београд- Будимпешта.
Семинар у трајању од три недеље током лета одржан је у граду Суџоу, који је у близини Шангаја.
На отварању семинара Владимир Кркобабић, директор Сектора за саобраћајне послове „ Инфраструктуре железнице Србије“ који је предводио делегацију, обраћајући се учесницима стручног скупа указао је да је део нових технологија већ примењен на прузи за велике брзине Београд- Нови Сад. Такође изразио уверење да ће и најновије технологије бити примењене на другој деоници пруге између Новог Сада и Суботице.
Говорећи о значају развоја савремене железничке инфраструктуре, Кркобабић је указао и на велику подршку које државно руководство Србије поклања овим пројектима, као и о изузетно доброј сарадњи са кинеским партнерима што се већ доказало у пракси.
Значајан допринос у раду семинара дали су представници „Инфраструктуре железнице Србије“ Ирена Савић, помоћник директора Сектора за саобраћајне послове и Јована Нешић, виши саветник директора Сектора за саобраћајне послове. Учествовали су у свим активностима пре пуштања у саобраћај прве деонице пруге за велике брзине Београд- Нови Сад тако да су биле у прилици да кинеским домаћинима пренесу и размене своја искуства.
Српски стручњаци упознати су са радом не само кинеских железница, већ и са најновијим достигнићима у свим другима областима који су повезане са унапређењем железничке инфраструктуре.
Осим теоријског дела на коме су предавања одржали најеминентнији представници кинеских железница, универзитета, као и политичког живота овог дела Кине, учесници семинара упознали су се и са радом компанија које производе опрему за рад на пругама за велике брзине. Такође боравили су и у специјализованим лабораторијама, где су се упознали са најсавременијим светским технологијама у развоју железнице.
Учесници семинара имали су и прилику да се упознају и са компанијама из области производње оптичких каблова, градње метроа..
Поред тога делегација у којој су били и представници „Србија Воза“, Саобраћајног института ЦИП, као и запослени из „Чајна рејлевеј интернешнл корпорејш“ (CRIC) који раде у њеном српском огранку, имали су прилику да се возе супер брзим возовима на релацији Суџоу- Шангај и Суџоу- Пекинг. Ови возови достижу брзине од преко 300 километара на час.