За Даворку и Марка сусрет је био веома емотиван, и уз захвалност министру, скормно су узвратили да то јесте била њихова обавеза и да би сваки следећи пут исто учинили.
Министар Весић је истакао да је телекомандни центар на „Прокопу“, који сада покрива брзу пругу до Новог Сада, а следеће године ће и деоницу до Суботице, најмодернији диспечерски центар и доказ колико је важно улагање у системе безбедности на железници.
„До краја године ћемо почети изградњу новог Јединственог диспечерског центра у Макишу, у који улажемо више од 100 милиона евра. Након тога, имаћемо све нове и обновљене пруге у истом систему, као и брзу пругу, из којег ће се управљати железничким саобраћајем, тачно ће се знати где је који воз на територији читаве Србије и како би се у свакој евентуалној инцидентној ситуацији, какве се дешавају свуда у свету, реаговало да безбедност буде потпуна“, рекао је Весић.
Министар се захвалио свима који раде у железничком систему – “ јер су сви они део система – и они који одржавају пруге, отправници возова, шефови станица, машиновође, који заједно дају допринос да српске железнице буде боље“.
„Држава ће наставити да улаже у додатне системе безбедности, а до краја године биће усвојен и Закон о безбедности железничког саобраћаја који ће бити усаглашен са европским стандардима“, рекао је министар и додао да ће овај закон предвидети обавезне заштитне ограде на свим пругама на којима возови саобраћају брзином већом од 100 километара на сат, као и обавезу постављања панела за заштиту од буке на свим пругам које пролазе кроз насељена места“.
„Чека нас обнова више од 2.000 километара пруга, и у наредних пет до осам година потпуно ћемо трансформисати српске железнице, које ће бити међу најмодернијима у Европи, што нам је и циљ“, поручио је министар Весић.
У знак захвалности, министар је Даворки Чанчаревић и Марку Родићу уручио и пригодне поклоне.
Пријему код министра присуствовали су генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан, извршни директор Милан Нововић и пи-ар менаџер Друштва Ненад Станисављевић.
Да подсетимо, захваљујући брзој, присебној и професионалној реакцији диспечера телекоманде у станици Београд Центар, 19. септембра 2023. године, у 9.15 сати избегнут је судар два путничка воза у железничкој станици Земун.
Диспечер у новом Телекомандном центру у железничкој станици Београд Центар, из кога се прати саобраћај возова на прузи Београд Центар – Нови Сад, реаговао је одговорно и правовремено, након што је на мониторима за праћење саобраћаја одмах регистрован положај возова. Он је наложио да се у Центру за даљинско управљање искључи напон у контактној мрежи на том делу пруге, што је одмах и учињено и на тај начин су се возови зауставили.
Путнички воз који је из Бара саобраћао за Београд Центар улазио је на девети колосек у железничкој станици Земун. У исто време, Регио воз који је из Новог Сада саобраћао ка Београд Центру кренуо је са осмог колосека и без одобрења прошао излазни сигнал који је забрањивао даљу вожњу.
Оба воза су благовремено заустављена, судар је избегнут, није било повређених, ни било какве материјалне штете.