Састанку су, поред министра Весића, у име Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктур присуствовали Душко Полић, шеф кабинета министра и Анита Димоски, помоћница министра за железнички саобраћај, док је у име „Инфраструктуре железница Србије“ са министром и представницима Министарства био извршни директор за развој, инвестиције и заједничке послове Милан Нововић.
Обраћајући се руководству и запосленима у „Инфраструктури железница Србије“, министар Весић је истакао да најпре жели да саопшти да ће потписивање Анекса Колективног уговора омогућити повећање цене рада.
-Желео сам, када дођем у ово предузеће, да прво разговарам са људима који су овде запослени. Намере државе су да се много више улаже у железницу. Сада ћемо са друма, друмског саобраћаја полако прелазити на инвестирање у железницу. Очекујемо да ћемо у наредном месецу, можда чак и раније, потписати Уговор са Европском унијом и Европском инвестиционом банком за изградњу брзе пруге Београд-Ниш. Та брза пруга ће значити додатни развој инфраструктуре и повећање дужине километара брзих пруга. После Нове године очекује нас потписивање уговора за изградњу брзе пруге према Прешеву, што значи да ћемо имати повезану брзу пругу север-југ. У плану је изградња брзе пруге према Шиду. Кренућемо у реконструкцију деонице барске пруге од Ваљева ка Врбници, део који је остао незавршен. У плану је реконструкција пруге Краљево-Сталаћ-Рудница. Радиће се и обилазница око Ниша, као и реконструкција пруге Сомбор-Врбас, навео је министар.
-Из свега овога се види да ће инвестиције у железнички саобраћај бити велике. То значи да ће инфраструктура бити боља, да ће ваше предузеће боље стајати. Оно што мора да се доведе у ред је регулисање међусобних плаћања између железничих предузећа, јер од тога зависи статус вашег предузећа. Корисници инфраструктуре ће морати да измирују своје обавезе, јер је то до сада био суштинско ваш највећи проблем. Нећу допустити да ваше предузеће уништавају друга железничка предузећа тако што не плаћају своје обавезе за приступ инфраструктури. Железничка инфрастуктура мора да буде модерна, ремонтована и добро одржавана, – поручио је министар.
Према његовим речима, када је реч о транспорту и логистици, све је више страних фирми које долазе у нашу земљу. Србија постаје логистички центар, то значи више посла, а за то је потребно развијање пруга и инфраструктуре.
– Преузимамо, сада, интермодални терминал у Батајници, заједно са Кинезима ћемо радити интермодални терминал у Макишу, радиће се неколико лука што је важно јер је повезано са железничким превозом и ту видим будућност, најавио је Весић.
-Када је реч о железничком путничком саобраћају, то има везе са реконструкциом пруга, као и да ли ће превоз путника бити удобнији, бржи и квалететнији од друмског саобраћаја. Чињеница је да се данас од Београда до Новог Сада најбрже и најудобније стиже железницом. Од Београда до Лазаревца БГ Возом се стиже брже него аутобусом и аутомобилом, јер је железницом потребно свега 63 минута да се стигне од станице Вуков споменик до Лазаревца, истакао је министар Весић.
Према речима министра, Европска унија планира да до 2030. године повећа, односно дуплира број километара железничких колосека, што значи да се Европа пребацује на железнички саобраћај који је јефтинији, удобнији, сигурнији, еколошки прихватљивији.
-То је нешто што ћемо и ми сигурно пратити. То значи да ће за ово предузеће бити посла. Оно за шта ми морамо да се изборимо је то да зарадимо више новца за одржавање. Милијарду је издвојено за одржавање брзе пруге. Мораћемо више новца да имамо за одржавање, као што ћемо морати посебно да се бавимо Београдским чвором, рекао је Весић.
–Заста мислим да је железничарска професија стара професија, знам да читаве породице и генерације раде на железници, трудићемо се да колико можемо, вратимо достојанство железници и железничкој професији. Као што видите, железница је преживела све ово што се дешава и сада се поново враћа на велика врата.
Министар је истакао да је највећи број запослених на железници старости између 51 и 60 година живота и да су потребни млађи кадрови. Он је поручио да ће се кроз дуално образовање и стипендирање обезбедити младима сигуран посао на железници, јер ће са развојем железнице бити и све више посла.
Весић је најавио и посебан састанак са синдикатима, са којима је Министарство на истом задатку.
-Верујем да заједничким радом, уз велику подршку Министарства, ово железничко предузеће може да послује сасвим нормално, поручио је министар, и најавио:
-Позабавићемо се и регионалним пругама, такође идустријским колосецима, да што више привреде пређе на коришћење железнице. Све више је оних који производе и хоће да користе железницу и то треба да омогућимо.
-Радићемо заједно, чека нас тежак пут, сигуран сам да уз све инвестиције које даје држава, чека светла будућност сва железничких предузећа. Све је више људи који ће користе железницу, све више робе ће се превози железницом, то је нешто што нас чека у будућности, рекао је минстар Весић и запосленима у „Инфраструктури железница Србије“ пожелео срећну Нову годину.
Он је поновио да ће држава више улагати у железницу и казао да верује у железнички саобраћај. Још једном је истакао предност железничког градског саобаћаја, посебно када буде пуштена у саобраћај брза пруга Београд-Будимпешта и када ће се, по свим предвиђањима, на тој релацији више путовати железницом него другим видовима саобраћаја.
Министар Весић је рекао да је обезбеђена је донација од три милиона евра за изградњу новог Железничког музеја и додао:
-Сматрам да железница треба да има свој музеј, јер је железница била и остала понос и симбол развоја државе Србије. Брзе пруге сада симболизују развој земље као некада када је независност земље била условљена изградњом железнице. Брзе пруге значе процват железнице. Робни саобраћај се све више се пребацује на железницу и то је нешто што нас чека. Једно од стратегија развоја Србије је развој нашег транспорта, као и то да Србија постане туристички центар овог дела Европе, – поручио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, обраћајући се запосленима у “Инфраструктури железница Србије“.
Након састанка са запосленима у „Инфраструктури железница Србије“, министар Весић са сарадницима присуствовао је и састанку руководства ове железничке компаније са представницима Кинеских железница као извођачима радова, пројектантима и надзорним органима, у вези реализације пројекта изградње брзе пруге Нови Сад – Суботица.