На тај начин, потпуно је обустављен друмски саобраћај преко овог путног прелаза на државном путу Другог Бе реда Врбас – Куцура – Савино Село.
Уместо тога, друмска возила се преусмеравају на алтернативни пут преко Куле, а постављена је и привремена саобраћајна сигнализација на досадашњем путном прелазу.
Измена режима саобраћаја и постављање саобраћајне сигнализације урађени су у складу са Саобраћајним пројектом организације друмског саобраћаја, који је урадио Саобраћајни институт ЦИП. Са изменом режима саобраћаја сагласили су се и „Путеви Србије“, на основу чега је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре издало одговарајуће Решење „Инфраструктури железнице Србије“.
Припреме за изградњу новог подвожњака су у току.
Предвиђено је да измена режима саобраћаја траје до 9. септембра 2023. године, односно све до завршетка изградње подвожњака.
Подвожњак у Врбасу гради се у оквиру брзе пруге Нови Сад – Суботица – државна граница (Келебија).
Подвожњак у Врбасу биће један од укупно 49 нових објеката који ће бити изграђени на брзој прузи између Новог Сада и Суботице. Такође, сви путни прелази на брзој прузи биће денивелисани, попут овог у Врбасу.
Врбас ће свакако бити једно од највећих железничких градилишта на траси брзе пруге између Новог Сада и Суботице.
Поред овог подвожњака, биће изграђена и нова, савремена железничка станица у Врбасу, са свим потребним инфраструктурним станичним капацитетима. Нова станица биће удаљена око километар и по од постојеће. Садашња станица Врбас биће реконструисана и коришћена у складу са саобраћајним потребама новог железничког чвора. Иначе, у станици Врбас у условима градње брзе пруге сада нема путничког железничког саобраћаја.
У Врбасу ће бити изграђен и нови вијадукт, дуг око 1,6 километара, преко канала Дунав – Тиса – Дунав. Реч је о једном од највећих и најсложенијих грађевинских објеката на траси брзе пруге Нови Сад – Суботица. У току је усаглашавање пројектне документације и након тога се може очекивати скори почетак радова на његовој изградњи.
Железнички саобраћај између Новог Сада и Суботице обустављен је 7. априла 2022. године, а уговорени рок за завршетак ове деонице брзе пруге је 33 месеца. Извођач радова на брзој прузи Нови Сад – Келебија је кинески конзорцијум „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“, а вредност уговора је 1,16 милијарди долара.