– Све станице сада су модерне и уређене, са уграђеном новом опремом, а Град је обновио све приступне саобраћајнице. Само на Железничкој станици „Нови Београд” завршено је око десет хиљада квадратних метара нових асфалтних површина, ту су нови травњаци, 270 паркинг места и тридесет за особе са инвалидитетом, слично је и у Камендину, као и на свим осталим станицама. Прилагодили смо јавни превоз грађанима и повећали број линија, како би веза била још бржа. На тај начин поспешили смо да људи више користе железницу – казао је Весић у изјави за Беоинфо.
Град је тако показао одговорност јер су укључена бројна комунална предузећа како би посао на време и у интересу грађана био завршен.
– Доминантан подсистем јавног превоза 2030. године биће управо шински превоз: градски воз, трамвај и наравно метро – истакао је Весић.
Уређене железничке станице обишли су и Дарко Главаш, секретар за послове одбране, ванредних ситуација, комуникације и координацију односа са грађанима, као и Ненад Станисављевић, пи-ар менаџер компаније „Инфраструктура Железнице Србије”.
Дарко Главаш је прецизирао да је на железничким станицама урађено око 40 хиљада места, око сто хиљада квадратних метара зелених површина, више десетина хиљада кубних метара смећа је однето, постављено је и четрдесет нових расветних тела, а урађени су и нови засади, нова канализациона, водоводна и електромрежа, дакле нов, модеран систем на месту деценијама запостављеном.
– Све је, дакле, спремно да брзи воз буде пуштен у саобраћај због чега апелујемо на грађане да не злоупотребљавају пружне прелазе, односно да не прелазе на местима која нису за то предвиђена, те да не оштећују нову путну инфраструктуру и безбедносне баријере – навео је Главаш.
Ненад Станисављевић је истакао да ће брзи воз саобраћати од Железничке станице „Београд центар” до Железничке станице „Нови Сад”.
– Због густе насељености кроз Београд, тачније до Железничке станице „Батајница”, саобраћаће до 120 километара на сат, а потом ће развијати брзину до 200, како би читаву релацију прешао за планираних 36 минута. Држава Србија, Град Београд, „Инфраструктура железнице Србије“ и извођачи радова на брзој прузи, сви су уложили максималан напор како би све било спремно за пуштање у саобраћај. У току су симулације саобраћаја како ће он изгледати када је у редовном режиму, дакле данас нас очекује 127 пролазака без путника, казао је Станисављевић. Он је истакао да ће на релацији Београд – Нови Сад, када почне потпуна примена реда вожње, саобраћати укупно 36 возова, по осамнаест у оба правца. Они који ће се заустављати само на једној станици, управо у Новом Београду, релацију ће прелазити за 36 минута, а остали су разврстани у две категорије, у зависности од броја заустављања у станицама, с временом путовања 47-48 минута, односно 56-57 минута. Услуга ће бити више него квалитетна, а путовање више него конкурентно.
И овом приликом упућено је упозорење грађанима, посебно онима који станују дуж пруге и који су претходних година прелазили пругу мимо прелаза да то више не чине, као и апел да се читав систем чува.