Стигла мерна кола из Немачке за брзу пругу од Београда до Новог Сада, почело тестирање

Ненад Станисављевић, пи-ар менаџер “Инфраструктуре железнице Србије” рекао је за Тањуг да су динамичким тестирањем обухваћени испитивање геометрије новоизграђених колосека за велике брзине, параметри контактне мреже, уграђена опреме за велике брзине, компатибилност опреме и система, као и остали изведени грађевински радови.

Динамичко тестирање на прузи за брзине до 200 километара на сат између Београда и Новог Сада трајаће до 4. фебруара, а обављаће се у периоду од 6.30 до 17.30 сати без саобраћаја возова.

Само тестирање ће се обављати сваког дана од 7.00 до 17.00.

“По први пут је на српске пруге стигла једна оваква железничка машина – мерна кола Немачких железница, компаније „Deutsche Bahn Systemtechnik”, истакао је Станисављевић.

Додаје да ће мерна кола преконтролисати све параметре брзе пруге и подсећа да комерцијална употреба деонице брзе пруге Београд – Нови Сад треба да почне већ у марту.

Како је рекао, јуче је званично почело динамичко тестирање, с тим што тестирање мерним колима креће данас.

Станисављевић напомиње да су машиновође упознате са трасом и да су све процедуре и проколи за испитивање дефинисани.

Тестирање ће се обављати фазно и по деоницама дуж целе брзе пруге Београд – Нови Сад, а планирано је да ова фаза испитивања траје до 4. фебруара.

Грађани ће накнадно бити обавештени о осталим фазама тестирања.

Обустава саобраћаја укључује возове из система београдске градске железнице “БГ воз”, као и возова на релацијама од Београда за Руму, Шид и Зворник, – поручио је Станисављевић, уз извињење путницима због измена у организацији железничког саобраћаја.

Дуж целе трасе је, упозорава, забрањен приступ свима из безбедносних разлога.

Он је рекао Тањугу да ће бити појачана контрола дуж пруге, уз присуство чуварске службе “Инфраструктуре железнице Србије” и припадника МУП-а.

Током динамичких испитивања пруге за велике брзине између Београда и Новог Сада неовлашћеним лицима забрањен је било какав приступ и кретање перонима и колосецима у станицама и дуж целе пруге.

За време динамичких тестирања на траси брзе пруге Београд – Нови Сад у функцији ће бити два путна прелаза, и то у железничкој станици Батајница (Улица Царице Јелене и Шангајска) и у Камендину (Улица Јурија Ракитина). Прелази ће повремено бити затварани у време проласка мерних кола којима ће се обављати динамичко тестирање брзе пруге. На ова два путна прелаза биће ангажована Саобраћајна полиција МУП-а Србије, која ће бити задужена за несметано функционисање друмског саобраћаја преко пруге.

Станисављевић је рекао да кинески извођачи на делу од Београда до Старе Пазове и руски од Старе Пазове до Новог Сада финиширају све што је неопходно како би почела да ради брза пруга и изразио уверење да ће све бити спремно у марту.

Ово је нешто што ће Србију издвојити у односу на све железнице у региону и по прузи, али и новим брзим возовима који ће саобраћати на нашим пругама, нагласио је он. Српска железница ће после деценија стагнације поново оживети, додао је Станисављевић.

Динамична испитивања новоизграђене брзе пруге обавља Инфраструктура железнице Србије, у сарадњи са специјализованом компанијом Немачких железница ” Systemtechnik ” која је ангажована за реализацију овог посла. (Тањуг)

Posted in Вести.