Министар Момировић истакао је да овако захтевни грађавински подухвати какав је изградња брзе пруге од Београда до Новог Сада захтевају затварање улица у једном временском периоду. Нагласио је да је ово пројекат који траје неколико година, да за сада нема кашњења, али и да сви дају све од себе како би се максимално убрзали радове.
,,Ова пруга ће за неколико година спојити Нови Сад и Суботицу, са Будимпештом и Мађарском, а реч је највероватније о најкомплекснијем инвестиционом подухвату. Реалност је да у нашој земљи возови иду доста споро, а ми очекујемо да за неколико месеци од Београда до Новог Сада путујемо 30 минута и да возови на овој деоници саобраћају брзином од 200км/ч. Када пустимо ову брзу пругу, она ће бацити потпуно другачије светло на саобраћајну комуникацију између Београда и Новог Сада. Ви ћете моћи да у Београду седнете у воз и да за пола сата дођете до центра Новог Сада, у возовима какви постоје само у Швајцарској, Немачкој, Шпанији и у још неколико земаља у свету“, изјавио је министар Момировић.
Радови на изградњи подвожњака у Кисачкој улици се реализују у оквиру изградње треће деонице брзе пруге, на релацији Нови Сад – Суботица. Имајући у виду да досадашњи мост у Кисачкој улици није задовољавао стандарде за саобраћај возова за велике брзине до 200 км/сат, пројектом је предвиђено рушење постојећег и изградња новог моста на овој локацији.
„Градилиште у Кисачкој улици је тренутно једно од највећих градилишта у Новом Саду. Ово данас што видимо наставак је једне од најважнијих саобраћајница не само за железнички, већ и за свеукупни саобраћај у Републици Србији“, изјавио је градоначелник Новог Сада Милош Вучевић.
– Радови на новом модерном надвожњаку, предворју уласка у главну новосадску железничку станицу, изводе се под покровитељством нашег ресорног министарства. Држава Србија ангажовала је кинеске партнере, и овако нешто раније нисмо могли да видимо. Добијамо комплетно нов, модеран надвожњак, потпуно безбедан и за друмски и за железнички саобраћај. Надамо се да ће рокови бити испоштовани, јер је изазовно регулисати саобраћај због немогућности да користимо једну од најфреквентнијих улица, односно транзитни правац. Међутим да бисмо добили ново и боље, морамо бити стрпљиви и издржати, посебно што видимо да се неуморно ради, по свим временским условима. Очекујемо да почетком 2022. године дочекамо први брзи воз из Београда у Новом Саду. Ова брза пруга ће потпуно изменити наратив развоја градова на траси. Реч је о изузетно важној саобраћајници и када спојимо Будимпешту са Београдом, преко Новог Сада, Србија неће више бити иста, биће много боље место за живот – истакао је градоначелник Вучевић.
Нови подвожњак у Кисачкој улици налази се на брзој прузи Београд – Нови Сад и удаљен је око један километар од железничке станице Нови Сад, у правцу Београда. Самим тим динамика завршетка радова на овом објекту усклађена je са завршетком радова и пуштањем у саобраћај новоизграђене пруге за велике брзине Београд – Нови Сад.
Нови троколосечни подвожњак у близини железничке станице у Новом Саду биће укупне дужине око 41 метар, висине око четири и по метра и шиповима дубине око 20 метара.
Радове изводи конзорцијум кинеских компанија „China Railway International“ и „China Communications Construction Company“, који ради на изградњи пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице.