Пруга Ниш – Брестовац део је железничког коридора Ниш – Прешево – државна граница са Северном Македонијом. Модернизација и рехабилитација железничке пруге реализује се по постојећој траси.
Укупна дужина пруге обухваћене овим пројектом је 22,8 километра и поред пруге Ниш (од излаза из станице) – Брестовац (до улаза у станицу), обухвата и железничку пругу Трупале – распоредна станица Ниш ранжирна–Међурово, као и железничку пругу распоредна станица Ниш чвор – Мост, која ће бити реконструисана као посебан паралелни колосек једноколосечне железничке деонице Ниш–Брестовац.
Просторним планом обухваћена је пруга за велике брзине Е-85, у постојећем коридору пруге која у највећем делу прати постојећу трасу уз мања одступања.
Пројектом је предвиђен комплетан ремонт и модернизација доњег и горњег строја пруге са објектима на том делу пруге, модернизација електровучних постројења, комплетних електротехничких постројења (телекомуникације и сигнално сигурносни уређаји) и електроенергетских постројења.
Након реконструкције, пруга Ниш – Брестовац биће оспособљена за брзине до 120 км/сат. Пругом Ниш – Брестовац возови тренутно могу саобраћати максималном брзином до 70 км/сат, али су због стања железничке инфраструктуре на неким местима уведене лагане вожње од 10-20 км/сат, са циљем очувања безбедности саобраћаја.
Прва деоница на којој ће се изводити радови је између Међурова и Белотинца, где ће се радови по динамичком плану одвијати до јануара наредне године.
Модернизација пруге Ниш – Брестовац, поред осталог, обухвата изградњу осам нових армирано-бетонских мостова, на месту постојећих који ће бити уклоњени. У грађевинском делу то је и најсложенији део пројекта реконструкције и модернизације железничке пруге Ниш-Брестовац.Најдужи од осам нових мостова биће мост преко Јужне Мораве код Малошишта, чија ће дужина бити 180 метара.
Поред осам нових мостова, пројектом је обухваћена и реконструкција дванаест пропуста и три подвожњака. Изнад друмске саобраћајнице на уласку у нишко насеље «9.мај» биће уместо постојећег изграђен нови надвожњак висине четири и по метра, чиме ће трајно бити решен досадашњи саобраћајни проблем у овом делу Града Ниша.
Између Ниша и Брестовца налази се укупно 12 путних прелаза у нивоу, од којих су тренутно само четири осигурана савременом сигнализацијом. Пројектом модернизације пруге Ниш – Брестовац предвиђена је испорука и уградња 12 електронских путних прелаза, што значи да ће ниво осигурања на свим путним прелазима на овој деоници бити подигнут на највиши ниво.
Између Ниша и Брестовца су две станице (Међурово и Дољевац), једна укрсница (Белотинац) и четири стајалишта (Чапљинац, Малошиште, Кочане и Пуковац). Модернизација обухвата и комплетан ремонт станичних колосека у станицама Међурово и Дољевац, изградњу јавног осветљења службених места, перона и станичних тргова у Међурову, Белотинцу и Дољевцу, као и изградњу перона и осветљења у четири железничка стајалишта између Ниша и Брестовца. У Међурову и Белотинцу биће изграђени и подходници.
Радови на реконструкцији ће се одвијати у условима повремених обустава железничког саобраћаја, по динамици 36/36 сати, које ће почети средином октобра.
Извођач радова на модернизацији и реконструкцији пруге Ниш – Брестовац је конзорцијум бугарских компанија «Trace Group Holding PLC“ и „Balkantel“.
Вредност уговора је 59.850.000 евра, а финансирање је обезбеђено из бесповратних средстава ИПА фондова и буџета Републике Србије. Од укупне вредности инвестиције за реконструкцију пруге Ниш- Брестовац, из ИПА фондова финансира се 44.076.000 евра, док из буџета Републике Србије издвајање је 15.774.000 евра.