„Connecting Europe Express” у Београд је стигао из Хрватске преко Шида, а овим возом у Србију су стигли представници Европске комисије, као и представници медија.
У железничкој станици Београд Центар европске званичнике дочекали су представници „Инфраструктуре железнице Србије“, на челу са извршним директором Милутином Милошевићем, директор Транспортне заједнице Матеј Закоњсек, са сарадницима, као и представници железничке компаније „Србија Воз“.
Они су гостима добродошлицу пожелели традиционално, уз погачу и со, трубаче и фолклорни плес железничког културно-уметничког друштва „Бранко Цветковић“.
У саставу овог воза је и вагон, у коме је приређена изложба о најзначајнијим пројектима и компаративним предностима железнице у Европе, коју су заједнички обишли представници Европске комисије и „Инфраструктуре железнице Србије“.
У понедељак, 13. септембра, председница Владе Србије Ана Брнабић и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, са гостима из Европске комисије у железничкој станици Београд Центар обићи ће међународни воз „Connecting Europe Express”.
Са доласком овог воза, који саобраћа Европом и Западним Балканом као његовим саставним делом, поклапа се и одржавање Железничког самита који ће сутра бити одржан у Београду, под називом „Western Balkans Rail Summit 2021’’. Организатори овог самита су Транспортна заједница, Европска инвестициона банка и Европска банка за обнову и развој, а домаћин је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
У понедељак, 13. септембра, међународни воз наставља путовање из Београда преко Прешева и Табановаца ка Северној Македонији и Грчкој.
„Connecting Europe Express” кренуо је из Лисабона 2. Септембра, а крајња станица 7. октобра је Париз. Овај пројекат реализује Заједница европских железница и инфраструктурних компанија (ЦЕР).
На путовању дугом око 20 хиљада километара, овај воз ће обићи преко сто европских градова. Током свог путовања, „Connecting Europe Express” пролази кроз Шпанију, јужну Француску, Италију, а затим наставља пут кроз Аустрију, Словачку, Мађарску и Хрватску. Из Хрватске је стигао у Србију, а затим наставља путовање кроз Северну Македонију и Грчку. Даље ће преко Карпата наставити ка североистоку Европе, балтичким земљама и Скандинавији, а затим поново ка југу преко Немачке, Чешке, Словеније и земаља Бенелукса, да би путовање завршио у Паризу.
Током 36-одневног путовања европским пругама одржавају се бројне манифестације дуж трасе овог воза, како би се указало на све предности железничког транспорта, са циљем промоције железничког саобраћаја као јединог одрживог вида транспорта и представљања железничких услуга већем броју грађана и најширој јавности. На тај начин приказују се снага и потенцијал железнице за повезивање европских земаља, затим компаративне предности овог саобраћајног система, посебно када је реч о екологији и заштити животне средине, као и значај изградње и развоја железничке инфраструктуре.