Почетак извођења радова на реконструкцији и изградњи пруге Суботица – Хоргош – државна граница са Мађарском очекује се ускоро.
Реконструкцијом и модернизацијом ове пруге предвиђена је да она буде оспособљена за брзине од 120 км/сат, осовинско оптерећење од 22,5 тона по осовини и електрифицирана.
Извођачи радова су конзорцијум „Карин Комерц МД“ из Ветерника и „РЖД Интернешнл“, а уговор о реализацији овог пројекта са њима су 12. јуна потписали Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и „Инфраструктура железнице Србије“.
Вредност посла је око 86,7 милиона евра, а предвиђено је да буде завршен за 14 месеци од дана увођења у посао.
Уговор предвиђа реконструкцију пруге дужине 26,63 km за брзине до 120 км/сат, као и обнову станичних зграда у станицама Палић, Бачки Виногради и Хоргош, стајалишта Јавно Складиште и Хајдуково, али и реконструкција 13 путних прелаза у нивоу и 2 потходника у Палићу и Хоргошу.
Пруга Суботица – Хоргош ће се у станици Суботица прикључивати на брзу пругу Београд – Будимпешта и током изградње и на српској и на мађарској територији представљаће алтернативни правац за одвијање саобраћаја возова, посебно теретних.
Пројекат модернизације пруге Суботица – Хоргош проглашен је за Пројекат од посебног значаја за Републику Србију јуна прошле године.
Пруга Суботица – Хоргош – граница са Мађарском је неелектрифицирана, регионална и прекогранична пруга, која повезује регионалне центре на територији Србије и Мађарске. Пруга се из Суботице и Хоргоша преко државне границе, наставља на мађарској територији у дужини од 12,6 км до Сегедина. Изграђена је 1885. године, као део тада изузетно значајне железничке магистрале Баја – Суботица – Сегедин.
Иначе, на прузи Суботица – Хоргош – граница са Мађарском железнички саобраћај се не одвија од 2014. године, због тадашње ситуације са мигрантима када је Мађарска затворила мање граничне прелазе и све усмерила на Келебију, што је за последицу имало потпуно смањење, а затим и укидање путничког и теретног саобраћаја.