Када буде изграђена, нова железничка станица у Сремским Карловцима биће једна од лепших на српским пругама.
Цео посао око реализације пројекта нове железничке станице Сремски Карловци изводи руска компанија „РЖД интернешенел“, која гради целу деоници пруге за велике брзине Стара Пазова – Нови Сад.
Предвиђено је да се поред нове зграде станице изгради и потходник који из центра Сремских Карловаца води до Дунава, као и надвожњак на излазу из Сремских Карловаца, према Новом Саду.
Рушење старе, досадашње железничке станице у Сремским Карловцима није предвиђено.
Станична зграда
Нова железничка станица биће приземна зграда и заузимаће површину од 284 метра квадратно, а у њој ће се осим делова намењених за рад саме станице, као што су просторије за шефа и отправника станице, техничких и помоћник просторија, налазити и хол, чекаоница, благајна, као и тоалети, од којих ће један бити намењен искључиво за особе са посебним потребама. Савремен изглед станице употпуниће и ветробрани на самом станичном платоу, као и на перону. За путнике ће бити постављене и клупе на перону, изнад којих ће бити постављена надстрешница, како би им путовање било што угодније.
Радови на станичној згради зимус су започели ископом темеља, а током априла извођени су радови на самој бетонској плочи, рађена је монтажа оплате и арматуре плоче, хидроизолација пода плоче и градња зидова. Поред тога започети су и радови на постављању сигнално – сигурносних и телекомуникационих уређаја у непосредној близини станичне зграде.
Станични потходник
Када нова станица у Сремским Карловцима буде изгађена, на њој ће се налазити два перона са четири колосека, до којих ће путници стизати кроз потходник. Пешачки потходник треба да омогући путницима прелаз на први и други перон, а имаће по два излазна степеништа ка перону 1 и перону 2.
Потходник ће бити широк четири, а дуг 37 метара са приступним степеништима, а како би се путници пријатно осећали док одлазе на путовање или се враћали са њега у потходнику је планирано најсавременије осветљење. Посебна пажња у потходнику је посвећена особама са посебним потребама, јер ће бити постављене платформе за приступ на степеништа која воде на оба перона, тако да ће им бити омогућено кретање кроз потходник, као и пешачка трака за слабовиде. На улазу у потходник са обе стране биће постављено сигурносно стакло на степеништима, а изнад њих налазиће се лучна надстрешница од пластифицираног лима.
Пешачко-бициклистички потходник
Градњом пруге за велике брзине целом трасом од Београда до државне границе са Мађарском биће укинути сви пружни прелази, тако да ће се пешачки и друмски саобраћај одвијати преко надвожњака или кроз подвожњаке.
Тако ће и у Сремским Карловцима пешацима и бициклистима бити омогућен пролаз испод пруге захваљујући потходнику, који се налази у близини садашњег семафора на путу Београд – Нови Сад. Пешачко-бициклистички потходник у Сремским Карловцима налази се на око 570 метара пре станице Сремски Карловци.
У потходник намењен пешацима и бициклистима ће се улазити из центра Сремских Карловаца преко Трга патријарха Бранковића, те ће тако моћи да прошетају до обале Дунава и тамошњег хотела и ресторана. У току су радови на насипању и планирању тампона, изради бетона, монтажи арматуре и оплате, изради плоче, монтажа оплате зидова, израда темељне плоче.
Друмски надвожњак (тзв. „S“ надвожњак)
Поред тога, гради се и друмски надвожњак (тзв. „S“ надвожњак) на излазу из Сремских Карловаца, према Петроварадину, на око 1,2 километра од железничке станице.
Обриси новог надвожњака већ се добро виде свима који пролазе овом деоницом, а он ће омогућити путницима да и возилима дођу до обале Дунава. Са магистралног пута Инђија – Нови Сад биће омогућена веза са надвожњаком.
Сам надвожњак је у потпуности завршен, а преостало је још да се ураде приступне саобраћајнице са обе стране трасе пруге за велике брзине.
Поред великог историјског и духовног значаја који имају Сремски Карловци, градњом пруге за велике брзине ово сремско место имаће и велики туристички значај. Путници ће имати на располагању чак три вида саобраћаја – друмски, речни и железнички, од којих ће овај последњи захваљујући новој прузи и станичној згради бити најсавременији и најбржи.