Након потписивања уговора министар Момировић је најавио да ће деоница од Београда до Новог Сада бити завршена крајем ове године, као и да се очекује да ће тада почети и прве пробне вожње овим возовима за велике брзине. Тако да ће према његовим речима већ у фебруару 2022. године бити успостављена комерцијална линија до Новог Сада.
“Једини понуђач који је доставио понуду био је реномирани швајцарски произвођач Штадлер, са понуђеном ценом од 62.197.200 евра са ПДВ-ом”, a читав поступак набавке био је у потпуности транспарентан и у складу са законима Србије“, рекао је Момировић и додао да се ради о три најсавременије електромоторне гарнитуре возова на спрат које имају ознаку КИСС 200.
Рок испоруке за први воз за брзине до 200 км/сат је 31.10.2021, а други и трећи воз у Србију треба да стигну до 31.12.2021. године. Очекивани гарантни период за ове возове је две године од оперативног пријема.
“Са овим возовима и званично уводимо Србију у XXI век“, најавио је министар Момировић, наглашавајући да је је иза нас крај периода када су возови били прљави и запуштени, јер деценијама нико у њих није улагао.
„Ови возови ће бити слика и прилика модерне Србије, која иде у корак са најсавременијим технологијама, која је спремна и способна да улаже у будућност и завршава до сада незамисливе пројекте“, рекао је Момировић.
„Као резултат реформи, фискалне консолидације и оснаживања Србије под руководством председника Александра Вучића, сада коначно имамо средстава и воље да градимо брзе пруге, најсавременије ауто путеве и покренемо највећи инвестициони циклус у модерној историји наше земље“, закључио је министар Томислав Момировић.
Три „Штадлерове“ гарнитуре спадају у ранг најсавременијих европских возова, одличних перформанси, врхунског дизајна и удобности. Укупан капацитет седишта у возу је 316, укључујући и места за смештај особа са смањеном покретљивошћу, интернет везу, дисплеје који показују заузетост седишта, мини бар, као и друге погодности у којима ће моћи путници да уживају током путовања.
У име компаније „Штадлер“ Жељко Давидовић истакао је да је уобичајен период за испоруке возова од две до две и по године, а да је због вишедеценијске сарадње са српском железницом, менаџмент „Штадлера“ целокупну организацију преусмерио ка Србији како би испунио тражене рокове. Давидовић је посебно истакао да је уговором о продаји возова за велике брзине „Штадлер“ први пут дошао на простор овог дела Европе.
Потписивању уговора присуствовали су и амбасадор Швајцарске у Србији Урс Шмид, помоћник министра за железнички сектор Анита Димоски, као и извршни директор у „Србија Возу“ Зоран Пузовић.