Шинско возило типа „Север 1435“, снима и прати техничке параметре железничког колосека, да би се на основу добијених информација констатовало стање пруге и утврдили сви други елементи од значаја за одржавање колосека.
Ово је први пут након четири деценије да је „Инфраструктура железница Србије“ набавила мерна кола, за потребе мерења геометрије колосека и технички надзор над српским пругама. „Инфраструктура железнице Србије“ до сада је имала само једна мерна кола, набављена пре пуних четрдесет година, са превазиђеном технологијом мерења и са скромним техничким могућностима.
До сада су завршене обавезе произвођача око обуке оператера и машиновoђа, а успешно је завршено и тестирање мерних кола. Током пробних испитивања мерна кола типа „Север 1435“ коришћена су на барској прузи до Ваљева, на траси Београд- Шид, Београд- Ниш, затим Ниш- Зајечар, Сента – Суботица, као и на деоници од Београда преко Панчева до Томашевца, Орловата и Кикинде. Ове недеље „Север 1435“ је прошао и кроз неколико београдских тунела како би утврдио стање шина и геометрије колосека.
Стручњаци Машинског факултета у Београду раде на динамичком и статичком испитивању мерних кола, а сви досадашњи резултати, као и рад на терену дали су највише оцене.
Возило је опремљено најсавременијим бесконтактним системом мерења геометрије колосека, који омогућава вршење прегледа великом брзином. Иновативни софтвер „Интеграл“ омогућава преглед у реалном времену са могућношћу анализе података.
Нова мерна кола „Инфраструктуре железнице Србије“ успешно су окончала и мерење геометрије колосека на новоизграђеној траси пруге за велике брзине од Београд Центра до Старе Пазове, на којој радове изводе кинеске компаније. То додатно указује да ће она имати велики значај и за верификацију радова и пријем новоизграђених пруга по највишим европским стандардима.
Уговорна вредност ових мерних кола је око 2,2 милиона евра, а средства су обезбеђена из кредита Европске банке за обнову и развој. Нова мерна кола типа „Север 1435“, која производи руска компанија „Твема“ дуга су 25 метара и поседују три мерна система – инерцијални бесконтактни систем за мерење геометрије колосека по стандарду ЕН 13848, затим систем за мерење профила шина, као и систем за видео надзор. Поред тога, постоји и могућност уградње већег броја додатних функција.
Набавком нових мерних кола стварају се услови да се у наредном периоду интензивно наставе активности на текућем одржавању пруга, створе услови за безбеднији и редовнији железнички саобраћај, дужина лаганих вожњи смањи, а велика инвестициона улагања и пројекти реконструкције и модернизације железничке инфраструктуре који су у току валоризују у пуној мери
Руска компанија „Твема“ је светски лидер у производњи и примени система за дијагнозу железничке инфраструктуре, а до сада је остварила сарадњу на тржиштима 38 земаља на пет континената.