Након што је најпре обишао радове у железничкој станици Земун, председник Вучић је у Бешкој присуствовао завршетку радова на изградњи железничког вијадукта на брзој прузи и полагању колосека на новоизграђеном објекту. Радове на вијадукту у Бешкој изводила је руска компанија РЖД Интернешнл, у оквиру градње деонице брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада.
Обраћајући се представницима медија у Бешкој, председник Вучић је рекао да је веома срећан и задовољан брзином и квалитетом извођења радова.
– Желим да се захвалим Руским железницама, нашим руским пријатељима због тога што раде добар посао. Ми ћемо ово све пре краја године да завршимо, рекао је председник Вучић.
Он је најавио да је уговорена набавка три воза за брзу пругу од Београда до Новог Сада и да се очекује да редован железнички саобраћај на тој релацији почне у фебруару наредне године, а да ће карта коштати око хиљаду динара.
– На прузи ће саобраћати брзи воз који ће стајати само на једној станици и вожња ће трајати пола сата, а други воз ће стајати на девет станица и њиме ће се стизати за 52 минута, – рекао је Вучић.
Захваљујући се радницима из Србије и Русије, поручио је:
– То су за Србију биле незамисливе ствари до јуче, – поручио је председник Вучић и захвалио се радницима из Србије и Русије.
На питања новинара када ће започети изградња брзе пруге од Новог Сада до Суботице, председник Вучић је рекао да је о томе разговарао са покрајинским премијером Игором Мировићем и да је планирано да радови почну у септембру, али да до тада има још много посла око експрорпијације.
“Има још много посла око експропријације. Само на том месту имамо више плацева које морамо да експропришемо, око 4.500 катастарских парцела. То је више него што је 2010. године било парцела на експропријацији у целој Србији”, објаснио је председник.
Вучић се током обиласка градилишта интересовао када ће Руси, који изводе радове на тој деоници, почети да граде и најмодернији Диспечерски центар за управљање српским пруграма, а директор РЖД Интернешнел у Србији Мансурбек Султанов најавио је ће уговор за прву фазу пројекта бити закључен у јуну и да ће физички радови кренути у септембру.
Султанов је рекао да ће цео пројекат Диспечерског центра, који има више фаза, бити завршен до краја 2023. године, када ће се из новог центра у Макишу покривати цела мрежа спрских пруга.
Вучић је истакао да ће нови Диспечерски центар бити од пресудног значаја за развој српских железница, пошто ће се тако остварити потпуна контрола над желзничким саобраћајем. “Имаћемо већу уштеду и сигурност, знаћемо које пруге и возови су заузети, имаћемо пуну контролу”, нагласио је Вучић.
Председник је присуствовао и постављању новог колосека за велике брзине преко вијадукта код Бешке, а заменик генералног директора Руских железница Сергеј Павлов рекао му је да то ради машина која је веома брза у полагању пруге и назвао је „руским фераријем“.
Амбасадор Русије Александар Боцан-Харченко рекао је приликом обиласка радова на изградњи брзе пруге код Бешке са председником Александром Вучићем да се и на лицу места потврђује динамика реализације пројеката у уговореним роковима.
Изразио је захвалност српској страни и свим партнерима наводећи да је пројекат изградње пруге Београд – Нови Сад најбољи пример узајамне помоћи и сарадње.
Казао је и да настављају традицију обиласка објеката које граде Руске железнице, и нагласио да ће најзначајнији део тога бити диспечерски диспечерски центар, који је мозак пруге и савремене железнице.
Казао је да не треба заборавити ни центар за школовање, јер он показује бригу Руских желзница за младе и да буде стручних људи за одрзавање и изградњу пруге.
Харченко је истакао да је пруга интегрални део европске инфраструктуре што је за Србију, Русију и Европу веома важно.
Обиласку градилишта у Бешкој присуствовали су још и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, покрајински премијер Игор Мировић, заменик генералног директора Руских железница Сергеј Павлов и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан.
Нови вијадукт код Бешке на брзој прузи који је данас завршен дуг је 580 метара. Његовом изградњом премошћен је локални пут Марадик – Бешка и поток Пачанац, а замениће досадашњу стару једноколосечну пругу на овој деоници. Траса новоизграђеног вијадукта паралелна је са осовином старе једноколосечне пруге на овој деоници.
Радови на изградњи вијадукта почели су 5. октобра 2018. године.
Вијадукт се састоји од укупно: 156 армирано-бетонских бушених шипова, 13 стубова, 96 сегмената челичне конструкције (леви и десни колосек по 48 сегмената) и 12 коловозних плоча.
Распонске конструкције вијадукта укупне масе преко две хиљаде тона конструисане су и израђене у Русији, на објекту су примењене јединствене руске технологије за смањење буке и вибрација приликом проласка возова преко моста.
Нови железнички вијадукт код Бешке један је од укупно 62 нова објекта који ће бити изграђени на траси пруге за велике брзине између Старе Пазове и Новог Сада.