Почетку финалних радова на демонтажи и уклањању пруге у Савском амфитеатру присуствовали су и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан, председник градске општине Стари Град Радослав Марјановић, као и главни урбаниста Града Београда Марко Стојчић.
,,Железнице Србије су покренуле ову акцију и уклањају се шине јер нам не требају овде у функционалном смислу, остаће само као део архитектуре овог парка. Дорћол добија најбоље од спуштања Београда на реке. Биће ово најлепши парк у граду, прилагођен потребама свих становника и посетилаца Београда. Када градите коридоре и аутопутеве, ви покрећете земљу, повезујете људе, подижете економску важност земље, али кад изградите нешто овако лепо и квалитетно испред своје куће, ви сте онда урадили праву ствар” рекао је Момировић.
Према речима министра Момировића, на овом простору биће изграђен један од најмодернијих тематских паркова у Београду, који ће потпуно изменити изглед Доњег Дорћола и пружити становицима функционалнији простор за одмор и физичке активности и потпуно другачији квалитет живота на рекама.
-Мислим да Дорћол добија најбоље од спуштања Београда на реке, – рекао је министар и оценио да ће, када се изгради парк, тај крај изгледати као мали Њујорк у Београду.
,,Србија је тренутно у највећем инвестиционом циклусу у својој историји, радимо на девет ауто-путева, граде се четири нова ауто-пута, најмодернија железничка пруга у Источној Европи, велики број других инвестиција, али ако заборавимо на свој крај, град, ако заборавимо шта се налази испред наше куће и како изгледа наша зграда, џабе инвестирамо милијарде евра у нову инфраструктуру и подижемо економски стандард ове земље” истакао је Момировић.
Генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан и његови сарадници, упознали су министра Момировића са детаљним планом активности на демонтажи колосека у станици Доњи Град.
Председник општине Стари Град Радослав Марјановић оценио је да је изградња линијског парка за ту општину један од најважнијих пројеката, који је почео да се реализује ове године.
-Важно је да се део посла око имовинско правних односа и припреме реализације обави ефикасно и брзо, да крене да се добро реализује према динамици, – рекао је председник општине Марјановић, и додао да ће уклањањем остатака пруге и изградњом линијског парка грађани Дорћола добити велики број новог дрвећа, пешачке, трим стазе и простор где ће моћи да проводе слободно време, а квалитет живота бити унапређен.
Главни урбаниста Града Београда Марко Стојчић рекао је да ће линијски парк умногоме променити Београд, јер ће тај простор престати да буде препрека изласку становника на реке. Додао је да су припреме за изградњу линијског парка добар пример сарадње Општине, Града и Министарства, јер су сва три нивоа власти предани идеји да реализација пројекта крене што пре.
-Очекујемо да део радова крене крајем јесени, од Бетон хале, кроз простор Куле Небојша. А следеће године, у фебруару или марту, када добијемо грађевинску дозволу и извођаче, наставићемо трасом ка Панчевачком мосту. Две године након тог рока очекујемо да ћемо имати у целости изграђен парк, – најавио је Стојчић.
Железничка станица Београд Доњи Град налази се на прузи Београд Доњи Град – Београд Дунав – Распутница Панчевачки мост.
Радови на демонтажи и уклањању колосека у станици Београд Доњи Град започели су данас крчењем и чишћењем шибља на станичном простору.
Пројекат „Београд на води“ иницирао је укидање железничке инфраструктуре која се налазила у Савском амфитеаутру, а била је обухваћена Просторним планом подручја посебне намене уређења дела приобаља реке Саве за пројекат „Београд на води“. То је довело до значајног смањења обима рада у железничкој станици Београд Доњи Град и недовољног коришћења постојећих колосечних капацитета у станици.
Одлука о укидању и демонтажи колосека у железничкој станици Београд Доњи Град донета је августа 2019. године.
У оквиру активности које су почеле 18. марта, биће уклоњени четврти, пети, шести, седми и осми станични колосек у станици Београд Доњи Град. Остаће у функцији само прва три станична колосека, искључиво за потребе Луке Београд.
Укупно ће бити демонтирано око 4,2 километра колосека, око 8,4 километара шина, око шест хиљада комада дрвених прагова, 1.200 комплета причврсног колосечног прибора и петнаест скретница. Биће укупно уклоњено око 335 тона шина различитих типова, око 85 тона колосечног прибора и око 100 тона скретница различитих типова, скретничке грађе, металних делова и причврсног колосечног материјала. Посао демонтаже колосека трајаће око две до три недеље.
Демонтиране шине и колосечни материјал из железничке станице Београд Доњи Град није могуће даље употребљавати и продате су као секундарне сировине.