Ова средства, поред осталог, предвиђена су за модернизацију београдских железничких тунела Дедиње, Стадион и Врачар, као и другу фазу изградње железничке станице Београд Центар у Прокопу која обухвата прва два колосека, затим за пруге Панчево Главна – Панчевачки Мост и Панчево – Вршац – граница са Румунијом, обилазницу у железничкој станици Богојево, али и за путне прелазе. У зависности од пројекта, средства су предвиђена за техничку документацију и пројектовање, али и за извођење радова, а обухваћена је и реализација институционалних и системских пројеката, попут управљања пројектима и имовином, институционално јачање железнице, систем управљања безбедношћу, територијални развој или унапређење тржишног пословања.
“Железничка мрежа Србије је значајан ресурс ове државе и има потенцијал да одигра стратешку улогу у развоју целе земље и креирању нових радних места”, изјавио је шеф канцеларије Светске банке у Србији Стивен Ндегва.
Он је додао да ће се програмом обнове железнице у Србији који финансира Светска банка унапредити квалитет инфраструктуре, повећати безбедност, поспешити домаће и регионалне интеграције, убрзати привредни развој и побољшати пословно окружење у региону.
“Обновљена и модернизована железничка мрежа постаће кључни део трансформације мултимодалног саобраћаја у овој земљи, а читав програм је у потпуности усклађен са планом за приступање Србије Европској унији, укључујући и опредељеност државе за поштовање стандарда Европског зеленог договора и климатске неутралности, којима се предвиђа смањење емисија из сектора саобраћаја за 90 одсто”, казао је Ндегва.
Процене Светске банке су да ће “додатна еколошка корист” од модернизације железнице у Србији бити у вредности од 111,28 милиона долара.
Такође се очекује да искоришћеност железничке мреже буде пет одсто већа, да за 23 одсто буде смањен број смртних случајева на железничкој мрежи, а да учешће железнице на домаћем тржишту превоза робе буде веће за 10 одсто у наредних десет година.
Планирано је да у железничку мрежу у Србији буде укупно уложено 3,3 милијарде евра током предстојеће деценије, у склопу чега је предвиђена потпуна електрификација пруге, укидање ограничења брзине, повећање капацитета траса за превоз робе и унапређење управљања имовином железнице.
“Ова очекивана трансформација од пресудног је значаја за подстицање улагања и привредног раста у Србији, смањење климатског утицаја везаног за делатности трговине и саобраћаја и бољу повезаност у превозу путника и робе”, наводи се у саопштењу Светске банке.