Нову сезону пруга уског колосека Мокра Гора – Шарган Витаси дочекује и са петнаест реконструисаних тунела дуж ове туристичке атракције.
У Музејско-туристичком комплексу „Шарганска осмица“ у Мокрој Гори примењују се све мере епидемиолошке заштите против воруса Ковид-19.
„Шарганска осмица“ је најатрактивнија туристичко – музејска железница у Европи и сматра се као јединствено градитељско ремек дело у свету међу пругама узаног колосека.
Пруга уског колосека у облику броја 8, ширине 760 милиметара, пролази најлепшим планинским пределима Мокре Горе са 5 мостова и 22 тунела. На укупној дужини пруге од петнаест и по километара, на релацији Мокра Гора – Шарган Витаси, прелази се висинска разлика од 300 метара.
„Шарганском осмицом“ саобраћа туристички воз „Носталгија“, састављен од рестаурираних путничких вагона из двадесетих и тридесетих година прошлог века.
Ове године обележава се и сто година од почетка градње Шарганске пруге, од Ужица до Вардишта. Шарганска пруга грађена је од 1921. до 1925. године, када је пуштена у редован саобраћај. Укидањем пруге уског колосека 1974. године престао је и железнички саобраћај на Шарганској осмици.
Четврт века након тога, „Шарганска осмица“ је обновљена као музејско-туристичка пруга, чиме је остварено и пророчанство Митра Тарабића са краја деветнаестог века, о обнови „гвозденог пута“ „сербез одмора и уживанције“.
Музејско-туристичка пруга „Шарганска осмица“ у надлежности је „Инфраструктуре железнице Србије“, а са смештајним и угоститељским капацитетима железнички комплекс у Мокрој Гори је један од најзначајнијих туристичких центара данас у Србији.
То потврђује и чињеница да се пре пандемије вируса Ковид 19 музејским возом „Носталгија“ на „Шарганској осмици“ годишње превозило преко 70 хиљада путника, а да је Мокру Гору посећивало барем три до четири пута више гостију, од којих је око половине било из иностранства.