Министар Момировић присуствовао је и презентацији пројекта изградње нове зграде железничке станице и пратећих комерецијалних садржаја у Прокопу.
– Железничка станица у Прокопу, после четрдесет и више година пројектовања улази у завршну фазу. Успех у изградњи путева можда је највидљивији резултат политике коју предводи председник Александар Вучић, али ће у будућности највидљивији бити развој железничке инфраструктуре и железничког саобраћаја. Много се новца инвестира у железничку инфраструктуру и испред нас је период који ће обележити ренесанса железничког саобраћаја. Врло брзо ћемо одавде до Новог Сада ићи возом за само 40 минута, – рекао је Момировић, и поручио да ће све то допринети да људи поново масовно путују возовима и другачије доживе железницу, након што је овај саобраћајни систем у Србији био потпуно девастиран.
Министар је најавио да ће радови у Београд Центру који су у току бити завршени у августу наредне године, а да је њихова вредност око 11 милиона евра, да брзо улазимо у преговоре са Светском банком и да ће та друга фаза радова, која се односи на железничку инфраструктуру, коштати између 25 и 30 милиона евра.
-Након тога следи трећа етапа, која нас неће коштати ништа, јер ће по моделу јавно-приватног партнерства приватни инвеститор урадити одговарајућу железничку инфраструктуру, односно железничку зграду и пријем путника, а за узврат ће добити простор који ће сам да инвестира и стави у комерцијалну функцију за своје потребе. На тај начин буџет и грађани неће издвојити ни динар за ову инвестицију, а добиће квалитетну ширу железничку инфраструктуру, – рекао је министар Момировић и истакао да се сада ради максимално коректни, у предвиђеним роковима, јако добром динамиком и да последње две године радови иду квалитетно.
– Али, радови су толико велики, да тешко да могу да се заврше брже. Оквирни рок је око три године да железничка станица Београд Центар буде завршена и комплетно у функцији, – поручио је министар Момировић.
Он је говорећи о завршетку радова на изградњи железничке станице Београд Центар и вредности читавог пројекта, подсетио је да је одлука о њеној изградњи донета још 1974. године, а да су радови почели у децембру 1976. године.
-Кашњење у реализацији овог пројекта је невероватно, то више нису ни године, ни политичке структуре, то су епохе. И немогуће је израчунати колико до сада кошта нешто што се гради 45 година, – рекао је министар.
У свом обраћању медијима, Момировић је истакао и да се читав пројекат железничке станице Београд Центар реализује са домаћим партнерима, да су ангажовани домаћи извођачи, инжењери и радници и да је циљ у овом инвестиционом циклусу да се подигне оператива и да се наше компаније оспособе да буду конкурентне на иностраном тржишту.
Одговарајући на питање новинара о могућем кашњењу у реализацији пројекта изградње брзе пруге Београд – Суботица, о чему је говорио и председник Србије Александар Вучић, министар Момировић је одговорио:
-Председник је рекао да имамо доста проблема на тој деоници и то је заиста истина. Ми имамо доста проблема на том коридору, пре свега између Београда и Новог Сада. Ми ћемо то завршити до краја следеће године из два разлога. Прво, ми смо то платили и очекујемо да оно што смо платили буде квалитетно завршено, и ми ћемо се до краја следеће године возити 200 километара на сат на тој прузи. Друго, зато што су то страни партнери који изводе радове то јавно обећали председнику Србије, а ми као Влада нећемо дозволити да се тако лако прелази преко обећања која су дата, макар у нашој земљи. Значи, уколико се то не испоштује, нико од тих људи више неће радити ништа у Србији или ја више нећу бити министар. Нећемо дозволити да се неко игра са грађанима и представницима наше државе, – поручио је Момировић.
Извршни директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Милан Максимовић и представници компаније „Елита коп“ која изводи радове у Прокопу, упознали су министра са активностима на градилишту које су тренутно у току.
Милутин Милошевић, директор „Београдчвора“, упознао је министра са историјатом развоја београдског железничког чвора и станице Београд Центар, са актуелним пројектима који обухватају изградњу железничке станице и комерцијалних садржаја у Прокопу, као и неопходне саобраћајнице.
Приликом данашњег обиласка железничке станице Београд Центар, министар се упознао и са основним карактеристикама електромоторних „Штадлерових“ возова, који из Прокопа саобраћају до већег броја градова у Србији.