Истовремено са пуштањем у саобраћај реконструисаног левог колосека на деоници Земун – Батајница, обустављен је железнички саобраћај на десном колосеку ове пруге, ради извођења даљих радова на његовој реконструкцији.
Возови новим левим колосеком између Земуна и Батајнице због радова на десном колосеку ове пруге саобраћају брзином до 50 километара на сат.
Извођач радова на изградњи пруге за велике брзине између Београд Центра и Старе Пазове, укључујући и деоницу Земун – Батајница, је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company“.
У оквиру радова на реконструкцији деонице пруге Земун – Батајница, поред осталог, у железничкој станици Земун реконструисана су три станична колосека (шести, седми и осми) и изграђена два перона (трећи и четврти) са надстрешницама, у дужини од по 400 метара, који су повезани новоизграђеним централним пешачким потходником.
У станици Земунско Поље реконструисана су прва два станична колосека, а изграђена су и два перона од по 110 метара, а дуж читаве трасе уграђен је и већи број скретница на бетонским праговима са еластичним колосечним прибором.
Претходно је у оквиру радова на изградњи пруге за велике брзине Београд – Будимпешта, на деоници Београд Центар – Земун 21. октобра, завршена реконструкција левог колосека у дужини од око 6,9 км и успостављен саобраћај возова на левом колосеку нове пруге, након чега су почели радови на реконструкцији десног колосека између Београд Центра и Земуна.
Модернизација пруге Београд Центар – Стара Пазова, дуге 34 и по километра, део је пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 километара на сат, између Београда и Будимпеште.
Вредност уговора на изградњи брзе пруге између Београд Центра и Старе Пазове је 350,1 милиона долара, а финансирање је обезбеђено из кредита кинеске „Ексим банке“.
На градилишту пруге за велике брзине између Београд Центра и Старе Пазове у току су радови на већем броју локација на овој деоници.
Поред реконструкције два постојећа колосека између Београда и Старе Пазове, између Батајнице и Старе Пазове биће изграђена још два нова колосека.
Предвиђена је реконструкција железничких станица: Нови Београд, Земун, Земунско Поље, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова. Нове станичне зграде биће изграђене у Земуну и Батајници, стајалиште Тошин бунар биће измештено, а биће изграђена и нова стајалишта Алтина и Камендин.
На овој деоници брзе пруге биће изграђена и три надвожњака (Земун Поље, Нова Пазова, Стара Пазова), један подвожњак (Камендин), денивелисана пруга у Батајници, и потходници у станицама Тошин бунар, Алтина, Земунско Поље, Камендин, Батајница и Нова Пазова.