Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић овим поводом изразила је задовољство због наставка сарадње са једном од најбољих светских компанија, која својим начином рада, динамиком и квалитетом на најважнијем и најзахтевнијем пројекту модернизације пруге Београд-Будимпешта потврђује да ће успешно одговорити и овом задатку.
„Србија је решена да улаже у инфраструктуру, нарочито у железничку, која је једнако важна као и друмска за развој наше земље. Градићемо и брзу пругу Београд-Ниш, као и Ниш-Прешево, реконструишемо регионалне пруге. Верујем и да ћемо следеће године започети изградњу новог модерног диспечерског центра који нам је неопходан, с обзиром на сва улагања у железницу. Реконструкција барске пруге је тешка и захтевна, има 250 тунела и више од 230 мостова, али верујем да ће „Руске железнице“ одговорити и овом задатку и да ћемо 2022. започети радове“, рекла је она.
Михајловићева је додала да је током данашњег састанка са представницима Руских железница о актуелним и будућим инфраструктурним пројектима у железничком сектору у нашој земљи, који је претходио потписивању уговора, било речи и о усавршавању наших студената и инжењера у Русији, те о могућностима да им се обезбеди да раде у сектору железница када се врате у Србију.
Сергеј Павлов, први заменик генералног директора Руских железница рекао је да ће „Руске железнице“ као једна од највећих светских компанија, заједно са Владом Србије, радити на томе да се железнице Србије даље развијају.
„Добили смо задатак да завршимо пројектовање ове деонице барске пруге следеће године и да 2022. започну радови. У питању је сложен задатак, али наша компанија ће одговорити задатку Владе Србије. Сви досадашњи пројекти раде се у складу са динамиком, без обзира на услове пандемије. Ничег од тога не би било да немамо подршку у нашим партнерима, односно Влади Србије. Хвала потпредседници Владе на томе“, рекао је Павлов.
Амбасадор Руске Федерације у Србији Александар Боцан-Харченко истакао је да се заједнички пројекти које „Руске железнице“ у Србији реализују налазе под окриљем два председника – Александра Вучића и Владимира Путина.
„Ови пројекти су део инфраструктурног развоја Србије и неотуђиви део развоја југоисточне Европе у погледу транспорта. Данашњи састанак, као и сваки са потпредседницом Владе, био је плодан. Изражавам захвалност српској страни на сарадњи и посебно потпредседници Михајловић, која је посвећена развоју наше билатералне сарадње и која нам пружа подршку у реализацији пројеката. Верујем да ће све бити завршено у роковима“, рекао је он.
Вредност уговора је око 20,94 милиона евра, а финансирање је обезбеђено из новог руског кредита за модернизацију српских железница вредног 230 милиона динара.
Пројектно – техничка документација обухвата израду идејног решења, геотехничко и геодетско истраживање, идејни пројекат и пројекат за извођење. До сада је урађен Општи пројектни задатак за реконструкцију ове деонице барске пруге, извршен је њен обилазак и завршена припрема посебних пројекних задатака за сваку од седам деоница, јер ће се пројекат реализовати фазно.
Након реконструкције пруге Ваљево – Врбница, просечна брзина возова на барској прузи кроз Србију биће око 100 километара на сат. Поређења ради, возови данас између Ваљева и Врбнице саобраћају просечном брзином од око 40 километара на сат, а по реду вожње на овој релацији путују око шест сати и 15 минута, док од Београда до границе са Црном Гором вожња траје седам и по сати.
Деоница барске пруге од Ресника до Ваљева, дуга 77,6 километара, реконструисана је 2017. године, захваљујући средствима из руског кредита од 79,9 милиона долара, након чега је брзина возова на овој релацији повећана на 100 километара на сат.