Током планиране пробне вожње у првој половини августа биће испитивани параметри брзине, кочења и понашања мерних кола на српским пругама. Такође, планирано је да се обави и обука кадрова за коришћење система ових мерних кола.
Реч је о шинском возилу типа „Север“, које снима и прати све техничке параметре железничког колосека, да би се на основу добијених информација констатовало стање пруге, пројектовале брзине и утврдили сви други елементи од значаја за грађевинско одржавање инфраструктуре.
Ово је први пут након четири деценије да „Инфраструктура железница Србије“ набавља мерна кола, за потребе мерења геометрије колосека и технички надзор над српским пругама.
„Инфраструктура железнице Србије“ до сада је имала само једна мерна кола, набављена пре пуних четрдесет година, која због лошег стања и кварова, најчешће нису у употреби.
Уговорна вредност ових мерних кола је око 2,2 милиона евра, а средства су обезбеђена из кредита Европске банке за обнову и развој.
Нова мерна кола типа „Север“, која производи руска компанија „Твема“ дуга су 25 метара и поседују два система за мерење геометрије колосека – бесконтактно мерење шине и мерење размака између шина. Поред тога, постоји и могућност уградње већег броја додатних функција.
Овај тип мерних кола руског произвођача „Твеме“ поседује европски сертификат за резултате мерења прописаних норми ЕН 13848.
Набавком нових мерних кола стварају се услови да се у наредном периоду интензивно наставе активности на текућем одржавању пруга, створе услови за безбеднији и редовнији железнички саобраћај, дужина лаганих вожњи смањи, а велика инвестициона улагања и пројекти реконструкције и модернизације железничке инфраструктуре који су у току валоризују у пуној мери.