“Поред тога, започињемо разговоре са европским партнерима за брзу пругу од Ниша до Прешева, радиће се и наставак реконструкције барске пруге, у коју се није улагало од њене изградње. Радимо са најбољим светским компанијама и улажемо огроман новац у инфраструктуру”, рекла је она.
Са потпредседницом Владе градилиште је обишао и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан.
Он је истакао да је на изградњи отворене пруге за велике брзине Стара Пазова – Нови Сад до сада реализовано око 58 одсто уговорених послова, а да се на овој деоници тренутно изводе и радови и на тунелу и вијадукту Чортановци, где је степен реализације чак 92 одсто.
“Као инвеститор задовољни смо напретком, у дневној смо комуникацији и све решавамо заједно. Убеђен сам да ћемо радове завршити у уговореном року”, рекао је Шурлан.
Мансурбек Султанов, директор огранка РЖД Интернешнл у Србији, који изводе радове, захвалио је на поверењу које је указано овој компанији и рекао да су поносни што могу да учествују у великим пројектима и важном кораку напред у историји Србије.
“Овај пројекат је значајан не само за Србију, већ и за Балкан и Европу. Заправо, реч је о интегрисању српских железница у паневропски коридор. Направили смо лепу сарадњу српских и руских фирми. Ради се и диспечеркски центар и заједно ћемо реконструисати и барску пругу”, рекао је Султанов.
Нови вијадукт код Бешке дуг је 580 метара. Његовом изградњом биће премошћен локални пут Марадик – Бешка и поток Пачанац, и замениће досадашњу стару једноколосечну пругу на овој деоници. Траса будућег вијадукта чија изградња је у току потпуно је паралелна са осовином старе једноколосечне пруге на овој деоници.
Радови на изградњи овог вијадукта почели су 5. октобра 2018. године, и биће завршени до 1. новембра ове године. До сада је завршено око 80 одсто радова на изградњи новог вијадукта и тренутно су у току завршни радови.
Након што буде завршено спајање вијадукта и изведени завршни радови, изводиће се радови на горњем строју пруге, укључујући полагање шина и електрификацију.
Извођач радова је руска компанија РЖД Интернешнл. Као подизвођачи, на градилишту је ангажовано пет домаћих фирми, а свакодневно ради око 40-ак радника.
Вијадукт се састоји од укупно: 156 армирано – бетонских бушених шипова, 13 стубова, 96 сегмената челичне конструкције (леви и десни колосек по 48 сегмената) и 12 коловозних плоча.
Током досадашњих радова, поред осталог, ископано је 13 хиљада кубика земље и утрошено 1.900 тона арматуре и 1.700 тона челика допремљеног из Русије.
На вијадукту су тренутно у току завршни радови, и то: наношење антикорозивне заштите на комплетној челичној конструкцији површине око 23 хиљаде квадратних метара, припрема стубова за фарбање и изградња привремене девијације асфалтног пута Марадик – Бешка, како би се комплетан вијадукт могао премостити изнад постојеће асфалтне саобраћанице. Након што привремена саобраћајница буде завршена, изводиће се радови на монтажи 12. распона вијадукт (тј. спајања вијадукта изнад постојећег пута).
Нови железнички вијадукт код Бешке један је од укупно 62 нова објекта који ће бити изграђени на траси пруге за велике брзине између Старе Пазове и Новог Сада. То су: мостови, галерије, вијадукти, подвожњаци, надвожњаци, потходници и пропусти.