“Србија и Мађарска заједно раде највећи пројекат на железници у овом делу Европе, изградњу брзе пруге Београд-Будимпешта, али постоје и велике могућности за проширивање сарадње новим пројектима, како на железници, тако и у водном саобраћају и другим областима”, рекла је Михајловићева.
![](https://infrazs.rs/wordpress_3/wp-content/uploads/2020/06/thumbnail_ambasador-madjarske-1-1024x450.jpg)
Поред тренутног статуса пројекта модернизације и реконструкције пруге Београд-Будимпешта на територији обе државе, на састанку је разговарано, поред осталог, и о планираном пројекту реконструкције железничке пруге Суботица–Сегедин.
На састанку је учествовао и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан.
![](https://infrazs.rs/wordpress_3/wp-content/uploads/2020/06/thumbnail_ambasador-madjarske-2-1024x619.jpg)
Реконструкција железничке пруге Суботица–Сегедин, дужине око 27 километара, један је од приоритетних пројеката предвиђених Оквирним споразумом о економској и техничкој сарадњи између Владе Мађарске и Владе Републике Србије у области инфраструктурних пројеката.
Пруга Сегедин – Суботица је једноколосечна, неелектрифицирана, регионална пруга, која повезује градове на северу Србије и на југу Мађарске. Дозвољено осовинско оптерећење на овој прузи је само 16 тона по осовини. Највећа допуштена брзина на овој прузи сада је 80 км/сат, са деоницама на којима возови могу да саобраћају свега 20 км/сат.
На траси пруге Суботица – Сегедин кроз Србију налазе се службена места: Суботица, Суботица Јавна складишта, Палић, Хајдуково, Бачки Виногради и Хоргош.
Пројектом реконструкције пруге Суботица – Сегедин планирана је реконструкција пруге на територији Србије од излаза из станице Суботица Теретна до границе са Мађарском.
![](https://infrazs.rs/wordpress_3/wp-content/uploads/2020/06/thumbnail_ambasador-madjarske-3-828x1024.jpg)
До сада је израђена техничка документација која обухвата Студију оправданости са Идејним пројектом. Пројекат финансира Европска Унија у склопу ИПА прекограничног програма Мађарска – Србија. Инвеститор је Влада Аутономне Покрајине Војводине.
Пројектом је предвиђена електрификација ове пруге и њена реконструкција за брзине до 120 км/сат, док ће доњи строј пруге бити реконструисан за брзине до 160 км/сат.
Реконструкцијом пруге Суботица – Сегедин, њено осовинско оптерећење биће повећано на 22,5 тона по осовини.