-Радови које изводе Руси од Старе Пазовe до Новог Сада биће готови у августу 2021. године и та ће пруга бити пуштена у саобраћај у септембру 2021. и тада ће се ићи возом за пола сата од Београда до Новог Сада. Онда ћемо журити да завршимо последњу деоницу кроз Србију од Новог Сада до Суботице, што би могло да буде завршено 2024. године. Мађари ће своју деоницу завршити до краја 2024. године или до почетка 2025. године”, – рекао је председник Вучић.
Председник је истакао је да ће до марта 2025. године моћи да се путује возом од Београда до Будимпеште за два сата и 45 минута, а затим одатле до Беча за још сат и 40 минута.
“То је фантастично, мало ко се томе надао. То мења животни стандард и показује колико Србија постаје повезана са централном Европом”, нагласио је Вучић и истакао да, такође, показује колико својим радом можемо да мењамо ствари.
“То је важно за наше односе, а повећаваће се и животни стандард грађана и проток робе”, казао је председник и обилазећи градилиште додао:
- Супер ово изгледа!
Са председником Вучићем, највеће и најзначајније инфраструктурно градилиште у овом делу Европе обишли су и потпредседница српске Владе Зорана Михајловић, амбасадорка Кине у Србији Чен Бо, покрајински премијер Игор Мировић, генерални директор “Инфраструктуре железнице Србије” Небојша Шурлан, као и представници Кинеских железница и извођачи радова који граде ову деоницу.
Председник Вучић обилазећи градилиште брзе пруге нагласио је и да би било веома важно да се, поред још једне деонице на правцу ка Будимпешти, од Новог Сада до Суботице, изгради и брза пруга од Београда до Ниша, која би била за брзину до 200 километара на сат, а затим и од Ниша до Прешева, за брзину од 160 километара на сат.
Он је додао да се већ разговара на ту тему са кинеским компанијама и руским железницама које граде део брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада.
“Онда бисмо имали целу линију брзе пруге од Суботице до Новог Сада, Београда и Ниша”, рекао је председник Вучић, и поручио да “ништа не смемо да изоставимо, ни овај део Србије, ни југ”.
Како је казао, “да је неко говорио да је то могуће и реално, рекли би да су то неистине и измишљотине политичара, а сада огромном брзином напредујемо”. Вучић се захвалио радницима који раде на изградњи пруге који, како је навео, не пробијају рокове и немају додатне захтеве, а раде велику ствар за ову земљу.
Вучић је казао да је посетио градилиште код Старе Пазове како би и грађани Србије могли да виде како то изгледа и буду поносни на своју земљу, као што је и он поносан.
На питање о томе да ли је пруга могла бити брже урађена, он је навео да је “могло да иде брже”, истакавши да се сада граде инфраструктурни пројекти које нико раније није ни започео.
-Надао сам се да ће уговор за пругу бити потписан раније, али се дуго преговарало, а увек постоји безброј проблема током инфраструктурних пројеката. Ја сам срећан и задовољан, волео бих да је било годину, две брже, али смо урадили нешто што нико у историји у Србији није урадио – поручио је председник Вучић,и додао да на крају остају резултати:
“Мало пре сам рекао и кинеским радницима: шта год неко говорио о било коме од нас, када будемо овуда пролазили са децом и унуцима, увек ћемо с поносом моћи да кажемо да смо ми то изградили”, поручио је Вучић, и додао да је на људима да процене и резултате рада и посвећеност и борбеност у раду.
Амбасадорка Кине у Србији Чен Бо рекла је да је изградња брзе пруге Београд-Будимпешта један од најважнијих пројеката у оквиру иницијативе “Појас и пут”. Казала је и да је на деоници од Београда до Старе Пазове постигнут велики напредак, истакавши да током кризе изазване пандемијом корона вируса ниједан пројекат у коме учествује кинеска страна није стао.
-Сада је епидемиолошка ситуација у Србији под контролом и уверена сам да ће све кинеске компаније учинити све како би оствариле додатни напредак у производњи и дале допринос економском опоравку и Србије и Кине, као и сарадњи две земље – рекла је амбасадорка Кине.
Модернизација пруге Београд Центар – Стара Пазова, дуге 34 и по километра, део је пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 километара на сат, између Београда и Будимпеште.
Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”. Вредност уговора је 350,1 милиона долара, а финансирање је обезбеђено из кредита кинеске „Ексим банке“.
У току су радови на реконструкцији и модернизацији левог колосека пруге Београд Центар – Стара Пазова. Током трајања радова на левом колосеку, железнички саобраћај одвија се по другом, десном колосеку. Када радови на левом колосеку буду завршени, тим колосеком ће се одвијати саобраћај, док се буде градио десни колосек ове пруге.
Предвиђена је изградња три надвожњака (Камендин, Нова Пазова и Стара Пазова) и једног подвожњака (Земун Поље). Поред тога, биће уређене железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова и изграђена нова станична зград Земун на новој локацији, стајалиште Тошин Бунар биће измештено на нову локацију, а изграђена два нова стајалишта Алтина и Камендин. У станицама Нови Београд, Земун, Земун Поље, Батајница, Нова Пазова и Стара Пазова биће реконструисани колосечни капацитети.
Сва укрштања пруге са друмом биће денивелисана, а сви путни и пешачки прелази у нивоу укинути.
Пројекат модернизације подразумева примену европских стандарда интероперабилности.