Повећана безбедност саобраћаја на железничко – друмском мосту преко Велике Мораве

„Инфраструктура железнице Србије“ током фебруара 2020. године повећала је безбедност саобраћаја на железничко-друмском мосту преко Велике Мораве, у Свилајнцу.

Реч је о челичном мосту, преко кога се истом трасом крећу и возови и друмска возила. Мост је дуг око триста метара, и док пруга повезује Свилајнац и Марковац, пут преко овог моста спаја Свилајнац са ауто путем Београд – Ниш. Друмска возила се тешко мимоилазе преко моста, а када се рампе спусте и наиђе воз, друмски саобраћај се преко моста обуставља, због чега се стварају транспортна уска грла у овом делу града.

                           

Зато је „Инфраструктура железнице Србије“ у претходних месец дана поставила каблове преко целе дужине моста. Постављањем нових рефлектора повећана је видљивост на мосту.  Са обе стране моста постављен је и видео надзор, што омогућава да се ситуација у саобраћају редовно прати и да се у случају потребе брзо и ефикасно реагује. У случају било каквих проблема у функционисању саобраћаја, стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије“ имаће тренутну информацију и моћи одмах да реагују. Истовремено, у случајевима непрописног понашања возача друмских возила у саобраћају преко моста, „Инфраструктура железнице Србије“ моћи ће на основу снимака са видео надзора да предузима све потребне активности. Поред тога, и кућица са уређајима обезбеђена је од крађе.

                           

„Инфраструктура железнице Србије“ урадила је и техничко решење са семафором и браницима на  овом мосту, са циљем повећања безбедности железничког и друмског саобраћаја, чију примену ће омогућити усвајање измена Закона о безбедности саобраћаја, које су у скупштинској процедури.

Примена новог решења омогућиће регулисање саобраћаја на овом железничко-друмском мосту путем семафора, као и спуштање браника и регулисање забране приступа мосту када наилази воз, што ће свакако безбедност подићи на знатно виши ниво.

Овај мост је један од свега неколико овакве врсте у Србији. Направљен је после Другог светског рата, да би 1988. године био бетониран.

 

Posted in Вести.