Потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић и генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић обишли су 7. јуна у Инђији радове на модернизацији деонице Стара Пазова – Нови Сад, на којој је руска компанија „РЖД интернешнл“ поставила првих 17 километара нове пруге за брзине до 200 км на сат.
Градилиште пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште заједно са потпредседницом обишли су амбасадор Руске Федерације у Србији Александар Чепурин и председник Владе Војводине Игор Мировић, као и представници руске компаније РЖД Интернешнл, која изводи радове на овој деоници.
„Ова пруга нису само шине и прагови – она је показатељ наше политике у инфраструктури и саобраћају. Ову пругу која је део кинеског глобалног пројекта “Појас и пут” градимо са “Руским железницама”, а она ће бити европски коридор који повезује централну са јужном Европом и гради се по европским стандардима”, рекла је Михајловићева.
Михајловићева је исказала велико задовољство радовима „Руске железнице“ на овој деоници од Старе Пазове до Новог Сада, и нагласила да је за Србију важно да има савремене путеве и пруге и да на њима раде најбоље компаније.
“Развој железнице је наш приоритет, готово 500 км регионалних пруга смо реконструисали, а у брзу пругу између Београда и Будимпеште улажемо скоро две милијарде евра. Очекујем и да следеће године започнемо изградњу треће деонице, од Новог Сада до Суботице”, рекла је она.
-У овом тренутку радови се изводе дуж 26 километара пруге између Старе Пазове и Новог Сада. На тој деоници гради се укупно 52 објекта, од којих се 18 највећих тренутно већ ради. Денивелације за Шид и Нови Сад, као и потпходник испод осам колосека у железничкој станици у Инђији готово су у потпуности завршене. Технологија којом се ради, материјали који се уграђују и обезбеђена финансијска средства, остављају нам само једну дилему – да ли ће радови бити завршени у року или значајно пре рока, – поручио је генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић.
Војвођански премијер Игор Мировић захвалио је Влади Србије и посебно потпредседници Михајловић на огромном залагању да се овај пројекат реализује, рекавши да је он изузетно значајан за Војводину.
“Повезаћемо Нови Сад са Београдом, до ког ћемо крајем 2021. путовати нешто више од пола сата. А затим и са Суботицом и даље ка Европи. Овај пројекат је важан јер ћемо се повезати на систем брзих пруга у Европи, што нас води ка даљем економском развоју, посебно развоју привреде”, рекао је Мировић.
Амбасадор Чепурин истакао је да се економски односи две земље развијају веома позитивно последњих пар година, али да простора и потенцијала за сарадњу има још много.
“Развој саобраћаја и инфраструктуре, изградња путева и пруга важан су услов развоја економских односа Русије и Србије. И зато је овај пројекат значајан. Надам се да ћемо наставити успешну сарадњу, јер је то у интересу обе земље”, рекао је Чепурин.
Госте је о начину и квалитету изведених радова, као и томе шта је остало још да се уради, упознао први заменик директора компаније руских железница „РЖД интернешенел“ Мансурбек Султанов.
Модернизација и изградња двоколосечне отворене пруге Стара Пазова – Нови Сад, дуге 40,4 километра, укључујући и изградњу тунела и вијадукта „Чортановци“, део су пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 километара на сат између Београда и Будимпеште.
До сада је на отвореној прузи између Старе Пазове и Новог Сада изведено око 22 одсто од укупно уговорених радова.
Вредност уговорених радова на отвореној прузи Стара Пазова – Нови Сад износи 247,9 милиона долара, а пројекат се финансира из руског кредита за модернизацију српских железница.
Радови на реконструкцији и модернизацији отворене пруге Стара Пазова – Нови Сад почели су 16. марта 2018. године, а рок за њихово извођење је 48 месеци. Очекује се да радови буду завршени до краја 2021. године.