Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице, за чију је реализацију данас у Пекингу потписан Уговор о финансирању, обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.
Уговор о финансирању модернизације и реконструкције деонице брзе пруге Београд – Будимпешта, од Новог Сада до Суботице са кинеском Ексим банком потписао је српски министар финансија Синиша Мали, а потписивању су присуствовали председници Србије и НР Кине Александар Вучић и Си Ђинпинг.
Пруга Нови Сад – Суботица дуга је 108,2 километар и трећа је деоница пруге за велике брзине кроз нашу земљу. Комерцијални уговор који је потписан јула прошле године са конзорцијумом кинеских компанија „China Railway International” и „China Communications Construction Company” вредан је 943 милиона евра.
Пројектом је обухваћена израда техничке документације, набавка, испорука и изградња.
У оквиру изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице, биће изграђено укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката. Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица, (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима ( Руменка, Врбас и Ловћенац). У Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дужине 1,6 километра.
Рок за извођење радова је 33 месеца од њиховог почетка.
Пројекат модернизације пруге Нови Сад – Суботица подразумева примену европских стандарда интероперабилности.