Либор Лохман, извршни директор Заједнице европских железница и инфраструктурних компанија (ЦЕР) у разговору са генералним директором „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољубом Јевтићем 8. маја у Београду, изузетно је позитивно оценио активности које ова компанија реализује и најављене инвестиције у железничку инфраструктуру Србије.
Лохман је том приликом похвалио напоре српских железница и истакао да се у односу на последње три године види изузетан напредак и инвестирање у инфраструктуру и унапређење услуга, као и помак који је све ближи европским стандардима.
Уједно, Лохман је истакао и да је ЦЕР на располагању „Инфраструктури железнице Србије“ уколико постоји потреба да нешто учине у корист наше компаније у Бриселу.
Мирољуб Јевтић је указао да је Влада Републике Србије у протеклом периоду посветила изузетно велику пажњу железници и железничкој инфраструктури. То се најбоље види по чињеници да је вредност радова у овом тренутку у железничку инфраструктуру две милијарде евра, а планирано је улагање Владе Републике Србији још додатних милијарду евра.
Он је истакао да је највећи пројекат који се ради у овом тренутку пруга за велике брзине Београд – Суботица – граница са Мађарском и да је она подељена на три деонице, од којих се две финансирају из кинеског, а једна из руског кредита.
Јевтић је Лохмана упознао и са пројектима модернизације који су реализовани у протеклом периоду, попут пруге Раковица – Ресник на јужном излазу из Београда, обнове 112 километара пруге на Коридору 10 и 77 километра пруге од Београда до Ваљева на међународној прузи између Србије и Црне Горе, као и реконструкције и изградње 15 километара пруге између Београда и Панчева.
Он је најавио да до краја године треба да буду расписана два тендера из кредита Европске инвестиционе банке, и то за деоницу прве фазе пруге Ниш- Димитровград, као и за пругу од Београда до Мале Крсне.
„У овом тренутку нема ни једне деонице пруге дуж Коридора 10 на којој није почела градња или на којој није барем урађен идејни пројекат“, истакао је Мирољуб Јевтић, и госту из Брисела посебно указао на послове које „Инфраструктура железница Србије“ финансира из сопствених средстава што је условило да је за последњих шест месеци број лаганих вожњи смањен са 300 на 150 километара пруга у Србији, а да ће до краја године бити завршен ремонт три регионалне пруге укупне дужине 250 километара, што укупно није урађено за протеклих 25 година.
Лохмана је занимало на који начин се финансира текуће одржавање пруга у Србији, па му је Јевтић објаснио да се то чини на исти начин као и у целокупној Европској Унији, једина је разлика у висини финансијских средстава која се издвајају.
-Одржавање се финансира из уговора са оператерима, а користи се и материјал добијен приликом модернизације пруга на коридорима, која се финансира из међународних кредита, – објаснио је Јевтић.
Челници ЦЕР-а и „Инфраструктуре железнице Србије“ разговарали су и о активностима које наша компанија предузима са циљем повећања безбедности на путним прелазима у Србији. Јевтић је подсетио да путни прелази нису само проблем у нашој земљи и посебно указао на недисциплину осталих учесника у саобраћају који угрожавају безбедност и оштећују прелазе. Јевтић је Лохмана упознао са активностима на уређењу и модернизацији путних прелаза у Србији, али и са друштвено одговорном акцијом “Правилно је безбедно” за ученике млађих разреда основних школа широм Србије, са циљем повећања безбедности на путним прелазима.
Након састанка, Лохман је обишао и железничку станицу Београд Центар у Прокопу, која од 1. јула ове године постаје главна железничка станица у Београду.
Милутин Милошевић, директор “Београдчвора”, у присуству представника “Инфраструктуре железнице Србије”, на челу са председником Скупштине ове компаније Небојшом Бојовићем, упознао је уваженог госта са пројектом Београдског железничког чвора и посебно изградњом, капацитетима и будућим развојем железничке станице Београд Центар у Прокопу.