Састанак Групе G4 на нивоу генералних директора одржан је 29.новембра 2017.године у седишту Аустријских железница (ÖBB) у Бечу.
Састанку су присуствовали представници управљача инфраструктуре и железничких оператера из Аустрије, Хрватске, Мађарске, Словачке, Словеније и Србије, као и господин Libor Lochman, извршни директор CER, господин Simon Fletcher, координатор UIC за Европу и господин Петер Верлич, директор Саобраћајног института из Љубљане и представник асоцијације SEESARI.
Састанак су заједнички отворили генерални директор ÖBB, господин Matthä, и генерални директор ZSSK, железнице која председава Групом G4, господин Hlubocky. У уводном делу састанка господин Lochman је презентовао текућа питања из железничког сектора ЕУ (имплементација техничког стуба Четвртог железничког пакета у сегментима интероперабилности, безбедности и Уредбе о агенцији за железницу ЕУ; примена ERTMS; пакет закона у сегменту друмског саобраћаја (Директива о Еуровињети), Директива о комбинованом саобраћају; продужетак лиценце за глифосат за наредних 5 година, вишегодишњи финансијски оквир (MFF), права и обавезе железничких путника, европски акт о доступности за лица са смањеном могућношћу кретања; безбедност; Брегзит).
Господин Верлич је одржао презентацију о активностима Стратешке алијансе за железничке иновације у југоисточној Европи (SEESARI) и позвао је компаније чланице Групе G4 да се придруже овој алијанси.
Господин Hotz, председник RNE, је презентовао алатку коју RNE развија у циљу координисане размене информација о радовима на међународним пругама и нагласио неопходност да информације о предвиђеним радовима већег обима буду доступне две године унапред.
Представници управљача инфраструктуре, међу њима и ИЖС а.д., одржали су презентације на тему актуелних радова на њиховој инфраструктури од значаја за међународни железнички саобраћај.
Господин Lochman је презентовао актуелна питања из сегмента робног саобраћаја наглашавајући да је прелазак са друмског на железнички саобраћај од кључног значаја. Господин Lochman је истакао да су возови веће дужине и тежине неопходни свуда у Европи, осврнувши се на чињеницу да тренутно не постоји ниједан железнички робни коридор који на читавој својој дужини има параметре за возове дужине 750m и оптерећења од 22,5t.
Учесници састанка су дискутовали и разменили искуства у вези са проблемом недовољног броја машиновођа. Већина компанија се сусреће са истим проблемом – након скупе и дуготрајне обуке, машиновође напуштају матичну компанију и одлазе да раде у другим државама или код приватних оператера. Такође је дискутовано на тему увођења стандардизованог поједностављеног језика који би се користио у међусобној комуникацији машиновођа из различитих земаља у циљу превазилажења језичких баријера и смањења трошкова у погледу обуке машиновођа у сегменту познавања страних језика. Железничка предузећа на железничком робном коридору RFC 7 покренула су пилот пројекат за увођење ове врсте језика.
Следећи састанак Групе G4 на нивоу генералних директора одржаће се наредне године у Словачкој.
Подсећања ради, Група G4 је регионална група Међународне железничке уније (UIC) коју су 1992. године основале четири централноевропске железнице ÖBB, SŽ, HŽ и МAV, касније су јој се придружили и ŽFBH, GYSEV, ZSR/ZSSK/ZSSK Cargo, MAV-START, RCH и Hungrail, а 2013. године и HŽ Cargo и HŽ Putnički prijevoz, са циљем усклађеног развоја железница на подручју између Дунава и Јадрана. Од 2008. године UIC регионална група G-4 функционише као група Заједнице европских железница и инфраструктурних компанија – CER. Инфраструктура железнице Србије а.д. је 2016. године прихватила позив да се придружи Групи G4 у својству посматрача.