У недељу, 10. децембра 2017. године на српским пругама ступио је на снагу нови железнички ред вожње у унутрашњем и међународном путничком и робном саобраћају, који ће важити до 8. децембра 2018. године.
Генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић примио је петнаест минута након поноћи, у ноћи између 9. и 10.децембра, рапорт од помоћника директора за оперативне послове Владимира Кркобабића о успешном преласку на организацију саобраћаја по новом железничком реду вожње.
У време преласка на нови железнички ред вожње на српским пругама било је укупно 49 возова, од чега 10 у путничком и 39 у теретном саобраћају.
„Инфраструктура железница Србије“ је у нови ред вожње ушла са 160 километара пруга на којима је брзина возова повећана на 80 – 120 километара на сат и смањеним дужинама лаганих вожњи за 50 километара, захваљујући свеобухватним пројектима модернизације и реконструкције железничке инфраструктуре у Србији.
Генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић, са сарадницима, током вечери обишао је железничку станицу Радинац и Оперативни одсек у Пожаревцу, како би се уверио да је све спремно за прелазак на нови железнички ред вожње, али и упознао се са ситуацијом на терену.
Јевтић је затим, заједно са државним секретаром у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Миодрагом Поледицом, обишао и железничку станицу Београд Центар у Прокопу, Центар за даљинско управљање у Топчидеру и Телекоманду у Макишу.
У железничкој станици Београд Центар посебна пажња приликом обиласка посвећена је припремљености ове станице да преузме саобраћај готово свих путничких возова у унутрашњем саобраћају, који су до сада саобраћали из Главне железничке станице Београд.
Руководство „Инфраструктуре железнице Србије“ обишло је и организационе делове ове компаније у Нишу, Новом Саду и Пожеги.
Организација саобраћаја по новом реду вожње урађена је на основу расположивих инфраструктурних капацитета и смерница добијених од „Србија Воза“. По новом реду вожње, у путничком саобраћају предвиђено је укупно 398 возова. Од тога, 26 је међународних, 236 у унутрашњем саобраћају, 133 возова београдске градске железнице БГ Воз и три агенција воза.
Свакако највећа новина је да је саобраћај готово свих возова у унутрашњем путничком саобраћају из железничке станице Београд премештен у нову главну железничку станицу Београд Центар у Прокопу.
Из досадашње главне железничке станице Београд у унутрашњем путничком саобраћају од 10. децембра саобраћају само три пара возова између Београда и Новог Сада, док се читав међународни путнички саобраћај и даље одвија преко главне железничке станице Београд.
У међународном путничком саобраћају највећа је новина да ће воз између Београда и Солуна по новом железничком реду вожње сада саобраћати сваки дан, док ће између Београда и Софије саобраћати током летње туристичке сезоне, од 15. јуна до 17. септембра 2018. године, а у осталом делу године саобраћати на релацији Димитровград – Софија.
Доста измена у организацији саобраћаја биће и у систему београдске градске железнице БГ Воз. Број полазака БГ Воза дневно по новом реду вожње повећан је за 30 и сада износи 133. Граничне станице БГ Воза биће у новом реду вожње Бтајница, Ресник и Овча. Током трајања новог реда вожње, због радова на изградњи пруге за велике брзине, између Београда и Будимпеште, на деоници Београд Центар – Земун, БГ Воз ће између Батајнице и Овче саобраћати на сваких 60 минута, али ће накнадно бити објављено када ће та измена почети да важи. Такође, након што у другом кварталу 2018. године буде завршена реконструкција пруге Топчидер – Ресник, биће успостављена организација саобраћаја на релацији Ресник – Овча – Ресник, а возови ће у зависности од доба дана саобраћати на 15, односно 30 или 45 минута.
По новом реду вожње, након што БГ Воз почне да саобраћа до Ресника, у Реснику је планирана веза возова из система београдске градске железнице и возова из унутрашњег саобраћаја, који саобраћају на релацијама за и из Ниша, као и за и из Ужица.
У СТАНИЦИ Батајница планирана је веза возова из система БГ Воза са возовима из унутрашњег саобраћаја који саобраћају за и из Шида, односно за и из Новог Сада и Суботице, док је у станици Панчевачки мост планирана веза возова из система БГ Воза са возовима из унутрашњег саобраћаја који саобраћају из и за Вршац, као и из и за Зрењанин.
У теретном железничком саобраћају, организација превоза за потребе „Србија Карга“ као државног оператера урађена је за обим превоза од 13 милиона тона робе. Осим „Србија Карга“, на српским пругама по новом реду вожње саобраћаће у теретном саобраћају и два приватна оператера „Комбиновани превоз“ и „Деспотија“.