На Главној железничкој станици у Београду, данас је свечано обележено успостављање саобраћаја на обновљеном делу барске пруге, од Ресника до Вреоца, у дужини од 35 километара, који је био обустављен од децембра месеца 2016. године. Овим је завршена прва фаза укупних радова на реконструкцији и модернизацији деонице Ресник – Ваљево. Читава деоница од Ресника до Ваљева је дужине 77,6 километара и део је Анекса 4.1 основног Уговора о Руском државном кредиту, за модернизацију српских железница. Вредност радова на овој деоници је око 80 милиона УСД , са учешћем Републике Србије, као Инвеститора у износу од 15%. Пројектну документацију је урадио саобраћајни институт „ЦИП“, Београд, а радове изводи руска компанија „РЖД Интернешнл“ са домаћим подизвођачима. Реконструкција дела магистралне пруге започела је 07. јула 2016. године, а завршетак комплетне деонице, планиран је за половину новембра 2017. године.
Свечаности су присуствовали потпредседница Владе РС и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зорана Михајловић, амбасадори Русије и Црне Горе, Александар Васиљевич Чепурин и Бранислав Мићуновић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ а.д. Душан Гарибовић и генерални директори осталих железничких друштава.
Након предаје рапорта потпредседници Владе РС, Зорани Михајловић, од стране шефа станице, Милоша Милошевића, презентацију о пројекту високим званицама, одржао је Мансурбек Султанов, први заменик директора „РЖД Интернешнл“.
Овај значајан догађај, отворио је генерални директор ИЖС, Душан Гарибовић, који је између осталог рекао: „ Да по већ успостављеном добром обичају сарадње руске и српске железнице, још један пројекат је завршен у року и без проблема. Тим поводом данас испраћамо воз по реконструисаном делу барске пруге, од Ресника до Вреоца и по окончању туристичке сезоне, РЖД ће заједно са нама наставити да ради на другој деоници од Вреоца до Ваљева“. Напоменуо је да ових дана почињу најсложенији и најкомплекснији радови на тунелу и вијадукту у Чортановцима, а до краја године и радови на отвореној прузи Стара Пазова – Нови Сад.
Присутнима се обратила и потпредседница Владе РС Зорана Михајловић, са речима: „Модернизација железнице јесте развојно важна за Србију и када покажемо да имамо снаге, добре инжињере, да користимо модерне технологије и да имамо партнере од којих можемо да учимо, онда можемо и да кажемо, да смо на корак до оне развијеније Србије него што је била“. Михајловићева је између осталог додала, да је барска пруга значајна, због повећања транспорта путника и робе Коридором 11, као и да је реч о саобраћајници важној за цео регион.
Током прве фазе радова на реконструкцији, између Ресника и Беле Реке у кривинама, на отвореној прузи урађен је горњи строј, између Барајева и Вреоца, урађен је и горњи и доњи строј, реконструисани станични колосеци, замењене 33 скретнице у станицама Бела Река, Барајево, Велики Борак, Степојевац и Вреоци. Санирана су два тунела, 10 косина, 5 пропуста и 6 мостова. Грађевински је реконструисано 9 путних прелаза, а на укупно 12 путних прелаза, уграђена је нова сигнално сигурносна опрема. Дуж целе трасе од Ресника до Вреоца замењена је контактна мрежа, обновљена су СС, ТТ и ЕВП постројења и припадајући уређаји. По станицама је обновљен систем осветљења и постављене су стубне трафостанице и урађени су грађевинско – занатски радови на припадајућим зградама електровучних постројења у Барајеву и Степојевцу. Паралелно са извођењем радова на делу пруге од Ресника до Вреоца, интензивно се радило и од од Вреоца до Ваљева. Завршени су сви грађевински радови по станицама Лазаревац, Лајковац, Словац, Дивци и Ваљево, замењено 15 скретница, постављена нова контактна мрежа, обновљена СС и ТТ постројења и уређаји у Лазаревцу и Словцу, а на згради ЕВП (електровучних постројења) у Лазаревцу завршени су занатски и грађевински радови.
До половине новембра, преостало је још да се заврше грађевински радови на отвореној прузи, укупне дужине од 15.500 м, санација и реконструкција 11 мостова, 7 пропуста, 3 локације хидротехничких радова са регулацијом корита и 6 путних прелаза. Такође, радиће се на ЕВП – у у Словцу и Ваљеву, на замени СС опреме и уређаја на 12 путних прелаза, замени СС и ТТ опреме и уређаја у преосталим станицама, као и ТТ радови на измештању и замени каблова.
Од 16. јула путници ће моћи да користе следеће међународне возове за Бар, преко Ваљева:
- воз “Тара” који ће из станице Београд полазити у 9:10 часова, а из станице Бар у 7:10 часова, имаће у свом саставу кола са седиштима;
- воз “Ловћен” који ће из станице Београд полазити у 21:10 часова, а из станице Бар у 19:00 часова, имаће у свом саставу кола са седиштима, спаваћа и кушет кола, Салон кола и кола за превоз праћених аутомобила;
- воз ” Панонија” који ће из станице Суботица полазити у 18:37 часова, а из станице Бар у 16:50 часова, имаће у свом саставу кола са седиштима, спаваћа и кушет кола и кола за превоз праћених аутомобила.
Завршетком реконструкције целе деонице, путовање на релацији Ресник – Ваљево ће се скратити са 2 сата и 10 минута, на 1 сат и 15 минута, односно са 11 на 10 часова од Београда до Бара. Већ са завршеном првом фазом од Ресника до Вреоца, путнички возови за Бар путоваће пола сата краће.