Иако прогнозе за брзу санацију тунела Петровац, код Велике Жупе, који је претрпео велика оштећења услед обилних падавина почетком августа ове године, нису биле оптимистичне, у рекордном року, за само две недеље, завршена је прва фаза и успостављен је редовни железнички саобраћај са Црном Гором. Паралелно са првом фазом санације, припремао се пројекат за даљу реконструкцију тунела.
Након успостављања саобраћаја, 22. августа, настављено је са грађевинским радовима, који су се одвијали у слободним интервалима, између редовних пролазака возова.
У овој фази радило се у непосредној близини места урушавања, између ниша 13 и 14 и на делу тунела код нише 3, која је представљала веома угрожено место. Укупно је санирано 56 метара тунела. Уграђено је 44 ременате (челични прстенови за облагање тунела), 494 квадратна метра арматурне мреже, 378 самобушећих анкера и 96 кубних метара прсканог бетона. Захваљујући великом ангажовању запослених у ЗОП Ужице, током прве фазе, омогућено је да специјализована фирма ДИБ Бучје из Књажевца, настави са даљом санацијом тунела. Током комплетног трајања радова на другој фази наши запослени су били логистичка и техничка подршка извођачу, па су заједничким снагама и наведени радови успешно приведени крају.
Ово је само један у низу примера пожртвованости, ентузијазма и жеље, како руководства тако и запослених Инфраструктуре, да се ради на изградњи савремене српске железнице.