Новоформирана железничка компанија „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. и руска фирма „РЖД Интернешнл“, 10. децембра у Београду су потписале Анекс 4.1 основног уговора о руском државном кредиту за модернизацију српских железница, који се односи на реконструкцију и модернизацију железничке магистралне пруге Београд (Ресник) – Врбница – Граница са Црном Гором (дужине 287 км), тачније на деоницу Ресник – Ваљево, чија је дужина 77 километара. Уговор су потписали генерални директори компанија „Инфраструктура железница Србије“ и „РЖД Интернешнл“, мр Горан Максић и Сергеј Алексејевич Павлов.
Потписивању уговора су присуствовали државни секретар Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Миодраг Поледица, саветница подпредседнице Владе Републике Србије Мишела Николић и представници пословодства српских железница.
Након потписивања Анекса уговора, вд генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ а.д. мр Горан Максић, изјавио је да је ово прва деоница на барској прузи, која ће бити реконструисана и истакао национални и међународни значај ове пруге, која повезује Јадрански басен са Паневропским Коридором X, као и са Централном и Источном Европом. Ова пруга је изграђена тачно пре 40 година и ради очувања безбедности брзине су смањене на 30 – 50 км/h, што је довело до мање пропусне моћи и кашњења возова. Након реконструкције очекује се повећање брзине, поузданости, безбедности и веће пропусне моћи, истакао је мр Горан Максић.
Генерални директор „РЖД Интернешнл“ рекао је да је овај пројекат важан за обе земље и да је показатељ одличне сарадње, која ће се у истом смеру и наставити.
Инвестициона вредност радова на предметној деоници је око 80 милиона долара.
Почетак извођења радова планиран је за први квартал 2016.године, а завршетак радова се планира за 14 месеци. Радови ће се изводити у две фазе: Фаза 1- деоница Вреоци – Ваљево, чији се завршетак планира до почетка летње туристичке сезоне, 10.06.2016.год. и Фаза 2 – деоница Ресник – Вреоци, чији се почетак планира након завршетка летње туристичке сезоне, у септембру 2016. г., са предвиђеним завршетком почетком другог квартала 2017. г.
Ремонтом ове деонице постиже се повећање безбедности, брзине и скраћење времена путовања возова од садашњих 2 сата и 10 минута на 1 сат и 15 минута, као и повећање пропусне моћи пруге.
У периоду од 2003. до 2008. године извршени су радови капиталног ремонта на појединим деловима пруге између Расника и Ваљева, а извођени су на деоницама Ресник – Бела Река и Ваљево – Словац, који се сада комплетирају. Главна ревитализација пруге је планирана и у наредним годинама а извешће се на целој дужини, од Ресника до Државне границе.
Иначе пруга Београд – Бар представља један од највећих градитељских подухвата у овом делу Европе и завршена је пре равно 40 година (27. новембра 1975. г.). Први воз који је прошао пругом, 28. маја 1976. год., је Плави воз у коме је путник био Маршал Тито, а званично је пуштена у саобраћај два дана након тога. Живи сведок пуштања пруге у саобраћај је и бивши машиновођа Славољуб Потић, који се обратио присутнима и поделио своје утиске и изразио наду да ће пруга бити доведена у стање у каквом је била када је он као претходница Плавог воза, пре 40 година, возио овом пругом.