Potpredsednica srpske Vlade Zorana Mihajlović obišla radove na rekonstrukciji pruge Jajinci – Mala Krsna: Vratili smo železnicu na mapu Evrope

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, obišla je danas radove na rekonstrukciji pruge Jajinci – Mala Krsna i na izgradnji deonice obilaznice oko Beograda od Ostružnice do Bubanj potoka i tom prilikom istakla da je to način na koji se danas Srbija razvija – povezivanjem različitih vidova saobraćaja.

Mihajlovićeva je rekla da se do 2014. godine nije ulagalo u srpske železnice, a da su one danas strateško opredeljenje Vlade.

“Kao što smo završili drumski Koridor 10, tako radimo i na železničkom, jer nam je cilj da vratimo saobraćaj, posebno kargo saobraćaj, na naše pruge. Srbija je najkraća ruta između istoka i zapada i za 350 km kraća nego da se ide Koridorom 4. Sramota je što se decenijama pre nije ulagalo u železnice”, rekla je ona.

Potpredsednica Vlade dodala je da je od vitalne važnosti za razvoj Srbije povezivanje različitih vidova saobraćaja.

“Vratili smo železnice na mapu Evrope, kao što to činimo sa drumskim koridorima. U drumskom saobraćaju sa 37 miliona vozila 2014. do kraja ove godine imaćemo 60 miliona više vozila kroz našu zemlju”, istakla je ona, i osvrnula se i na uspostavljanje nove železničke linije u teretnom transportu između Kine i Srbije:

„Uspostavljanje kargo železničke linije između Kine i Srbije važno je za Srbiju, jer predstavlja priliku ne samo za prevoz opreme neophodne za gradnju brze pruge od Beograda do Budimpešte, već i mogućnost za naše i privrednike iz regiona da izvoze svoju robu u Kinu i uvoze neophodno u Srbiju. Udaljenost od kineskog grada Đinana u provinciji Šandong do Beograda je 10.500 km i prvi teretni voz stići će u Srbiju oko 15. oktobra. To je još jedna crtica u razvoju Srbije. Mi ćemo i dalje biti posvećeni uklanjanju barijera na graničnim prelazima kako bismo sprečili preterana čekanja i pomogli da prevoz robe i putnika nesmetano teče“, rekla je Mihajlovićeva.

Miroljub Jevtić, generalni direktor „Infrastrukture železnica“, rekao je da je vrednost radova na deonici Jajinci – Mala Krsna 39,2 miliona evra.

“Rekonstruisaćemo prugu u dužini od 55 km, a uz to i 13 km staničnih koloseka i izgraditi novu stanicu u Maloj Krsni. Projekat podrazumeva i izgradnju šest stajališta, tri tunela i dva mosta. Hvala resornom ministarstvu na naporima da obezbedi sredstva kako bi naše železnice bile deo evropskih”, rekao je on.

Slavoljub Tubić, pomoćnik direktora „Puteva Srbije“, rekao je da se na obilaznicu oko Beograda dugo čekalo, ali da se sada radovi izvode na svim sektorima.

“Ukupna vrednost radova je 207 miliona, a oni se izvode na sektorima 4, 5 i 6. Sektor 4 biće završen u septembru naredne godine, a ostala dva do septembra 2022”, rekao je Tubić.

Jang Bo, direktor kineske kompanije „Pauer Čajna“ za Evropu zahvalio je potpredsednici Vlade i ministarstvu na prilici da ova kompanija učestvuje na realizaciji ovako velikog projekta važnog za državu.

“Dobili smo sve građevinske dozvole i svi uslovi su tu da posao obavimo kvalitetno i u roku”, rekao je on.

„Infrastruktura železnice Srbije“ 15. maja 2019. godine, u železničkoj stanici Umčari počela je rekonstrukciju pruge Jajinci – Mala Krsna i železničke stanice Mala Krsna, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju.

Radovima je predviđena rekonstrukcija ukupno 68,8 kilometara koloseka i elektrotehničkih postrojenja. Rekonstrukcijom ove pruge obuhvaćena je zamena šina, pragova i kontaktne mreže, kao i ugradnja optičkog kabla, dok je u železničkoj stanici Mala Krsna predviđena i zamena svih skretnica na kolosecima. Pored toga, građevinski će biti uređen i 31 putni prelaz na ovoj deonici.

 

 

 

Radove na rekonstrukciji građevinske i elektrotehničke infrastrukture na ovoj pruzi izvodi konzorcijum francuske kompanije „Kolas“ i srpske „Energoprojekt“, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

Rekonstrukcijom pruge brzina vozova između Jajinaca i Male Krsne biće podignuta na projektovani nivo do 120 km/sat. Brzina vozova na većem delu ove pruge bila je oko 50 kilometara na sat.

Radovi se odvijaju u uslovima potpune obustave železničkog saobraćaja na pruzi od Jajinaca do Male Krsne.

Radovi se između stanica Jajinci i Mala Krsna trenutno izvode na deset mesta. Od početka radova do sada, pored ostalog, demontirano je 59 kilometara postojeće kontaktne mreže i oko deset kilometara koloseka, uklonjen je tucanik u dužini od oko 26 kilometara i postavljena kranska staza duga dva kilometra. Na gradilište je do sada, pored ostalog, dopremljeno 4.300 tona šina, 12.000 komada pragova i 10.600 kubika tucanika.

Ovom prugom u proteklom periodu saobraćali su samo teretni vozovi. Zbog lošijeg stanja železničke infrastrukture putnički vozovi već dve godine na deonici Jajinci – Mala Krsna nisu saobraćali, već su između Beograda i Velike Plane išli pravcem preko Mladenovca. Tokom izvođenja radova, svi putnički i teretni vozovi će saobraćati prugom Beograd – Mladenovac – Velika Plana.

„Infrastruktura železnice Srbije“ je povećala nosivost pruge preko Mladenovca sa 20 na 22,5 tona po osovini i na taj način omogućila da se i u uslovima obustave saobraćaja na deonici Jajinci – Mala Krsna, teretni železnički saobraćaj na Koridoru 10 u potpunosti redovno odvija.

Istovremeno, rekonstukcijom i posedanjem staničnim osobljem stanica Kovačevac i Kusadak povećana je propusna moć pruge preko Mladenovca.

Predviđeni rok za završetak radova je 450 dana, odnosno 22. avgust 2020. godine.

Objavljeno u Vesti