Počeo remont pruge Šabac – Brasina, nakon punih sedam decenija

U prisustvu potpredsednice Vlade Srbije i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof.dr Zorane Mihajlović, „Infrastruktura železnice Srbije“ 28. marta u železničkoj stanici Petlovača, otpočeli su radovi na rekonstrukciji pruge Šabac – Brasina.

Radovima je obuhvaćena rekonstrukcija ukupno 24 kilometra pruge između Šapca i Brasine, i to na deonicama Petlovača – Lešnica i Loznica – Gornja Koviljača.

Potpredsednica Mihajlović rekla je tom prilikom, obraćajući se mnogobrojnim okupljenim meštanima, železničarima i predstavnicima medija, da je infrastruktura uslov bržeg razvoja svakog dela Srbije i ostanka mladih u mestima u kojima su rođeni.

„Danas je važan dan ne samo za ovaj kraj, nego za celu Srbiju, jer posle 13 godina će ponovo ići vozovi između Šapca i Loznice, a posle 70 godina će ova pruga biti rekonstruisana“, rekla je Mihajlovićeva.

Ona je rekla da će se nakon rekonstrukcije deonica Petlovača – Lešnica i Loznica – Gornja Koviljača, od Šapca do Loznice stizati za 45 minuta, a da se nada i uspostavljanju direktne linije Beograd – Loznica, gde bi se vozom stizalo za 2 sata i 15 minuta.

„Početkom septembra, kad se završi obnova ove pruge i kada posle 13 godina bude uspostavljena železnička linija između Šapca i Loznice, ponovo ću doći ovde da zajedno sa vama vozom prođemo rekonstruisanom prugom. Jer sve što radimo – sve puteve, sve pruge, mostove – radimo zbog naših građanki i građana i naše privrede“, rekla je Mihajlovićeva.

„Nažalost, 15 godina nije se ulagalo u saobraćajnu infrastrukturu u ovom delu Srbije, ali Vlada Srbije sad ulaže i u puteve i u železnicu. Ne samo što krećemo u rekonstrukciju ove pruge, o kojoj ste razgovarali i sa predsednikom Srbije prošle godine, nego ćemo u 2019. krenuti i u izgradnju brzog puta Šabac – Loznica koji će biti završen do 2020.“, rekla je Mihajlovićeva.

-Daćemo sve od sebe da u planiranim rokovima uradimo sve ono što smo pred nas postavili kao cilj i što nam je postavila Vlada Republike Srbije. Obnovićemo dve deonice od po dvanaest kilometara, i to Petlovača – Lešnica i Loznica – Gornja Koviljača. Pored toga, uradićemo reflektorsko osvetljenje u stanici Brasina, rekonstruisati stanicu Loznica i urediti stajalište Majur. Sa svim uslugama koje ćemo realizovati i materijalima koje moramo nabaviti, jer pored materijala sa Koridora 10 morati da nabavimo i deo novog materijala, vrednost radova će iznositi oko pola milijarde dinara, – rekao je generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić, i istakao da radove realizuju novosadska kompanija „ZGOP“ i „Bauvezen“ iz Lazarevca.

Obeležavanju početka radova prisustvovali su i načelnik Mačvanskog okruga Dragoslav Milanović i gradonačelnik Loznice Vidoje Petrović.

Vrednost radova na rekonstrukciji pruge iznosi 335 miliona dinara.

Rok za završetak radova je 150 dana, a jedan od ciljeva rekonstrukcije ove pruge je da se od 1. septembra 2018. godine, nakon punih trinaest godina, ponovo uspostavi putnički železnički saobraćaj na relaciji Šabac – Loznica.

Pruga je izgrađena 1950. godine. U proteklih skoro sedam decenija nisu rađene značajnije sanacije ove pruge. Zbog toga je trenutna dozvoljena brzina vozova na ovim deonicama svega 10 kilometara na sat, a zbog lošeg stanja koloseka u proteklom periodu dogodio se veći broj iskliznuća vozova (samo 2015. godine bilo ih je deset).

Trenutno ovom prugom saobraća dnevno osam teretnih vozova i oko 5 hiljada tona robe.

Rekonstrukcijom ove pruge biće stvoreni uslovi za uspostavljanje unutrašnjeg i međunarodnog putničkog saobraćaja na ovom pravcu, nosivost pruge bila bi povećana na 22,5 tona po osovini, brzina teretnih vozova biće 60 kilometara na sat, a brzina putničkih vozova 80 kilometara na sat.

U okviru remonta ovedve deonice biće građevinski uređeno i ukupno 25 putnih prelaza.

 

                              

                              

Posted in Aktuelni događaji, Vesti.