Премијер Александар Вучић се јучерашњој свечаној промоцији пројекта модернизације и изградње пруге Београд-Будимпешта, придружио у станици Петроварадин ушавши у „Штадлеров“ воз који је кренуо у 10.25 часова са главне железничке станице Београд ка Новом Саду.
У возу су га дочекали: потпредседница Владе Републике Србије Зорана Михајловић, председник Националне комисије за развој и реформе НР Кине Ванг Сијаотао, амбасадори Кине и Мађарске у Београду, Ли Манчанг и Атила Пинтер, представници српских железница, Саобраћајног института ЦИП и кинеског конзорцијума.
На станици у Петроварадину, железничари су обавестили премијера да се број путника упетостручио у последњих два месеца због нових возова који су набављени. „Први пут људи хоће да седну у прву класу, не јуре за доплату. Није се веровало да у Србији имамо такве возове, нећете веровати какве пруге ћемо имати. Срамота да је од 1884. нисмо напредовали у овој области“, истакао је Вучић.
Премијер Александар Вучић је изјавио да ће грађани Србије моћи да користе модернизовану брзу пругу Београд-Будимпешта од 2018. године, с тим да и пруга Београд-Нови Сад мора бити отворена 2018. год.
Нагласио је да је то је велика ствар за нашу земљу, и да ће се све завршити за 2,5 године, као и да ће Србија овом брзом пругом бити повезана са централном и западном Европом, а Мађарска са истоком и југом Европе.
Премијер је нагласио да је до сада модернизовано 120 километара пруге, да на многим местима возови сада иду брже, а када се са кинеским пријатељима и мађарским партнерима изгради брза пруга Београд-Будимпешта возови ће у градским срединама ићи 120 километара на сат, а на отвореном 180 километара на сат.
Урађено је доста на модернизацији пруге код Мале Крсне, Паланке, Ћуприје, Параћина, од Сопота до Космаја, и да ће се даље реновирати пруга ка Нишу.
„Србија ће бити земља која ће моћи да се поноси својом железничком и саобраћајном инфраструктуром“, изјавио је Вучић.
Премијер се захвалио и Руским железницама на изузетној досадашњој сарадњи, рекавши да ће се сарадња наставити у истом смеру јер су Руске железнице испоручивале резултат „као швајцарски сат“.
Министарство грађевине је најавило да се почетак радова очекује у 2016. када буде завршена пројектна документација.
Дужина пруге на траси Коридора 10 између Београда и Будимпеште је око 350 километара, од чега је 184 км на територији Србије и 166 км на територији Мађарске, и након модернизације пруге време путовања ће бити мање од 3 сата, јер ће возови достизати брзину око 200 километара.
На српској територији постојећа пруга је једноколосечна и лошег је стања,а овом модернизацијом планирана је изградња двоколосечне пруге.
Рок за извођење радова је 24 месеца од тренутка добијања грађевинске дозволе.
Овај пројекат вредан 1,1 милијарду евра, који ће већим делом бити финансиран кинеским кредитом, а у реализацији пројекта 46 одсто учествоваће предузећа која нису из Кине.
Министарство грађевине је најавило да се почетак радова очекује у 2016. када буде завршена пројектна документација.
Како је раније најављено, након модернизације пруге Београд-Будимпешта време путовања између два града ће скратити са осам на мање од три сата, а возови ће на тој релацији постизати брзину од око 200 километара на сат.
Србија ће пројекат модернизације пруге реализовати у сарадњи са Кином, а вредан 1,1 милијарду евра.
У Кини је крајем новембра потписан оквирни споразум о реализацији пројекта модернизације пруге Београд – Будимпешта који ће делом бити финансиран кинеским кредитом.
Такође, предвиђено је да у реализацији пројекта 46 одсто буде учешће предузећа која нису из Кине.
Причитајте и званично саопштење.