Данас, 30 марта, на железничкој станици Ресник, у присуству потпредседнице Владе РС и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зоране Михајловић, почела је реконструкција и модернизација деонице Распутница „Г“ – Раковица – Ресник, на прузи Београд – Младеновац – Ниш – Прешево (државна граница), у дужини од 7,5 километара.
На уласку у станицу, потпредседницу Владе РС је дочекао и предао рапорт шеф станице Љубо Михајловић.
Свечаност је отворио генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ а.д., Душан Гарибовић, изјавивши да „завршетком ове реконструкције решићемо јужни излаз из београдског железничког чвора и добити две целине, једну од 85 километра ка Бару и другу од око 100 километара ка Нишу. Железница практично спроводи Владину политику, кроз заједнички рад европских, руских, кинеских компанија, али и домаћих за које верујем да ће надградити своје капацитете и запослити више људи“.
Главни извођач радова, чија је вредност око 23,8 милиона евра, је кинеска компанија „ССЕСС“ (China Civil Engineering Construction Corporation).
„Управљаћемо и контролисаћемо извођење грађевинских радова уз посебну пажњу на безбедносне услове. Имамо потребно искуство и омогућићемо нова радна места“, истакао је председник кинеске компаније, Џао Дианлонг и нагласио да ће стриктно поштовати обавезе из уговора.
Отправник послова Амбасаде НР Кине, Тиeн Ишу, је рекао да је почетак ових радова значајан дан за сарадњу две земље. Ишу је нагласио да се брзо развијају односи Србије и Кине и да Србија има водећу улогу у сарадњи Кине и 16 земаља централне и источне Европе.
Радови, на овој деоници, који се финансирају из кредита Европске банке за обнову и развој ЕБРД, предвиђено је да буду завршени за 351 дан.
Присутнима се, на крају свечане церемоније, обратила и потпредседница Владе РС Зорана Михајловић, нагласивши да „сваки километар пруге који реконстуишемо значи више путника и терета у железничком саобраћају, као и више новца за развој железнице и српске привреде.“
Да подсетимо да је уговором предвиђена реконструкција и замена грађевинске и електротехничке инфраструктуре, прилагођавање висине перона гарнитурама БГ воза у станици Раковица, сређивање перона и надстрешница у стајалишту Кијево – Кнежевац, изградњу подходника и доградњу станичне зграде и гараже са једним помоћним колосеком, модернизацију три путна прелаза и реконструкцију пропуста у станици Ресник.
Завршетком радова, повећаће се пропусна моћ београдског железничког чвора, а сами радови неће утицати на редовно одвијање железничког саобраћаја.