На међународном железничком Коридору 10, у четвртак, 2. марта, у присуству председника Владе Републике Србије Александра Вучића, свечано је пуштена у саобраћај потпуно реконструисана и модернизована деоница Врањска Бања – Ристовац, између Ниша и Прешева, дужине 17,7 километара.
Генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ а.д. Душан Гарибовић је у присуству генералних директора других железничких Друштава, Саобраћајног института ЦИП, представника руске компаније „РЖД Интернешнл“ као и представника медија, промотивном вожњом возом серије 711 из Ристовца стигао у станицу Врање, како би дочекао високе званице Републике Србије и Руске Федерације. Свечаности су поред председника Владе РС Александра Вучића, коме је рапорт предала Благица Миленковић, шеф станице Врање, присуствовали и амбасадор Руске Федерације у Републици Србији, Александр Васиљевич Чепурин, потпредседник Владе РС и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић и генерални директор „РЖД Интернешнл“ д.о.о., Сергеј Алексејевич Павлов.
Након презентације пројеката везаних за реконструкцију железничке инфраструктуре у Србији, коју је одржао Мансурбек Бахтијарович Султанов, први заменик директора огранка „РЖД Интернешнл“ д.о.о. у РС, присутнима су се обратиле високе државне званице.
Од сада ће возови моћи да се крећу много безбеднијом трасом, изјавио је премијер Вучић и истакао да ће се на „Јужним деоницама“ од досадашњих 50 брзина кретања возова развијати и до 120 километара на час.
Душан Гарибовић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ а.д. је у свом обраћању присутнима истакао да је Влада Републике Србије дала нову енергију железничком сектору и довела српске железнице на европску мрежу пруга.
Да подсетимо, радови на реконструкцији и модернизацији три „Јужне деонице“, у укупној дужини од 46,5 километара на железничком Коридору 10, почели су 18. априла 2016.године, а вредност радова, који се финансирају из руског државног кредита, је 30,4 милиона долара. Друге две деонице су Бујановац–Букаревац, дужине 13,7 километара, где су радови приведени крају и Винарци–Ђорђево, дужине 15 километара, чији се комплетан завршетак радова очекује почетком маја.
На деоници Врањска Бања – Ристовац, чија вредност радова износи 10,5 милиона долара, у потпуности су замењени доњи и горњи строј, уграђен је нови колосек на отвореној прузи и у станицама Врањска Бања и Врање, дуж пруге је решено одводњавање бетонским и земљаним каналима, док је у станицама урађен дренажни систем. Уграђене су нове скретнице, 8 путних прелаза, системи за сигнализацију и телекомуникацију а положени су нови каблови дуж целе трасе.
Извођач радова је „РЖД Интернешнл“, који је применио напредну руску технологију за полагање горњег строја, са побољшаним перформансама. Као подизвођачи су српске компаније: „ЗГОП“ а.д. Нови Сад, „Енергопројект нискоградња“ Београд и „МБА Ратко Митровић“ Београд.
* * *
Погледајте прилог РТС:
* * *
There is no gallery selected or the gallery was deleted.