Због временских непогода и обилних киша, у недељу 7. августа 2016. године у 14.40 дошло је до одрона у тунелу „Петровац“ на барској прузи, код Велике Жупе, између станица Пријепоље теретна и Лучице, што је довело до потпуног прекида железничког саобраћаја.
Стручне екипе су изласком на терен, утврдиле да се ради о великом отвору на калоти тунела, пречника 3 метра, да су ужад контактне мреже покидана, као и да су услед одрона, настала оштећења прагова и колосека. Наредна три дана, непрекидно је долазило до обрушавања и испадања земљаног материјала, те је улазак у тунел био немогућ. Одмах по смиривању одрона, притекло је у помоћ пет рудара из рудника Штаваљ, који су пружили радницима Инфраструктуре психолошку подршку и ушли са њима на место одрона.
С обзиром да је барска пруга једна од главних жила куцавица за привреду како Србије, тако и Црне Горе, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ а.д. Душан Гарибовић и Милан Шеган, извршни директор за управљање железничком инфраструктуром, одмах су дошли на лице места и са инжињерима приступили експедитивном решавању овог ни мало једноставног подухвата. Ангажоване су државне и приватне фирме из Ужица и Београда и набављене специјализоване мобилне машине, помоћу којих су радници „Инфраструктуре железнице Србије“, из чвора Ужице, даноноћно радили на рашчишћавању тунела и избацивању преко 100 кубика обрушених бетонских облога, глине и земље.
Одмах након што су раскрчили терен, наши радници су поставили скеле, како би се могло прићи оштећењу на висини од 3,5 метара и ручно напунили отвор са преко 150 џакова грађевинског материјала. У међувремену, као прва помоћ, од колега, железничара из Црне Горе, набављено је седам ремената, челичних прстенова за облагање тунела, којима је ноћас учвршћен сам епицентар оштећења, а у току је израда десетине неопходних анкера и ремената, који ће бити постављани.
Од данас, а након завршетка постављања првих ремената, повезује се и поставља покидана контактна мрежа, за коју је неопходно око 12 часова. Замењени су оштећени прагови и колосек, којима је дрезином у више наврата преконтролисана функција и безбедност. Иако прогнозе експерата нису биле оптимистичне, упорношћу пословодства Инфраструктуре и напорним радом, вољом и жељом свих актера у овом подухвату, дошло се до невероватних и видљивих резултата, за само неколико дана.
Пројекат за ову прву интервенцију је урађен, а паралелно се ради на изради пројекта за целокупну санацију тунела, који ће такође ускоро бити готов, и радиће се без потпуне обуставе железничког саобраћаја. Самом овако комплексном и рекордном санацијом, урађена је припрема за наредне фазе реконструкције тунела.
С обзиром на брзу реакцију челника Инфраструктуре и на перманентно ангажовање наших радника, очекује се завршетак санације тунела и поновно успостављање, како теретног, тако и путничког саобраћаја до краја недеље.