Немачке железнице биле су домаћин редовног састанка Интересне групе за инфраструктуру CER, одржаног 28. јуна, у Штутгарту. На састанку је било речи о политичким активностима на нивоу ЕУ, укључујући спроведбене и делегирaне акте Пререде Директиве 2012/34, који се тичу Четвртог железничког пакета, активностима Радне групе 6, о Дужим возовима и Радне групе 1, о Кључним индикаторима перформанси (KPIs), као и о последњим активностима PRIME Платформе (Платформа управљача железничке инфраструктуре Европе) и њених подгрупа. Учесници састанка су такође упознати са закључцима Састанка високог нивоа за инфраструктуру (HLIM), новостима са Сајма дигитализације и Дана TEN-T-а.
На дневном реду је био и заједнички документ сектора о ревизији Уредбе 913/2010 о железничким робним коридорима, као и Министарска декларација и Изјава сектора о железничким робним коридорима. Секторску декларацију, у којој су дефинисане мере за повећање конкурентности на железничким робним коридорима, подржала су железничка удружења: CER, CLECAT, EIM, ERFA, ERTMS корисничке групе, ESC, UIP, UIRR и UNIFE.
Дан уочи састанка, учесници су обишли радове у оквиру једног од највећих железничких пројеката у Немачкој – „Stuttgart Rail Project“. Пројекат обухвата два подпројекта: „Штутгарт 21“, који укључује реконструкцију железничког чвора Штутгарт са изградњом четири железничке станице и 57 километара нове пруге и подпројекат који укључује изградњу 60 километара нове деонице између Вендлингена и Улма, при чему пола деонице чини железнички тунел у региону Швабијан Јура. Овај пројекат део је радова на Eвропском коридору Рајна-Дунав, који повезује Париз преко Стразбура, Минхен и Беч са Братиславом и Будимпештом.
Чланови групе обишли су градилиште тунела, где су се на лицу места упознали са технологијом пробијања тунела, као и методама за одабир адекватних материјала. Пројектом изградње усвојен је концепт који обезбеђује најповољнију цену изградње, минималну емисију буке и загађивача, као и мере у случају ометања саобраћаја.
Извор: CER Monitor