Железничка станица Нови Београд једно је од скоро тридесетак места дуж деонице Београд Центар – Стара Пазова, на којој кинеске компаније и у време ванредног стања због вируса КОВИД 19 граде пругу за брзину до 200 километара на сат кроз Србију.
Радове изводе кинеске компаније „Чајна релвеј Интернешнл“ и „Чајна комуникејшн констракшн компани“, које у сарадњи са домаћим подизвођачима свакодневно и интензивно граде пругу за велике брзине и у условима борбе против пандемије корона вируса у нашој земљи.
Радови на траси брзе пруге Београд Центар – Стара Пазова непрекидно се изводе и градилиште је стално активно и током ванредног стања, чиме су „Инфраструктура железнице Србије“ као инвеститор и извођачи радова у потпуности испоштовали препоруку државног врха и потпредседнице српске Владе Зоране Михајловић да се и у постојећим условима на највећим инфраструктурним пројектима у складу са могућностима одржи ниво активности.
Радови на деоници брзе пруге Београд Центар – Стара Пазова изводе се уз поштовање мера безбедности и заштите здравља запослених за рад у условима ванредног стања и пандемије корона вируса.
Железничка станица Нови Београд у оквиру пројекта изградње пруге за велике брзине биће у потпуности уређена. У току је реконструкција колосека и монтажа причврсног прибора, затим уређење перона и постављање инсталација на перонима, монтажа надстрешнице и ограде, као и постављање система за причвршћивање шина, а изводе се и радови на отвореној прузи од Новог Београда до Београд Центра.
По завршетку радова, железничка станица Нови Београд добиће потпуно нов, леп и модеран изглед, примерен брзинама возова до двеста километара на сат, и у складу са потребама путника и корисника услуга.
Модернизација пруге Београд Центар – Стара Пазова, дуге 34 и по километра, део је пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 километара на сат, између Београда и Будимпеште. У току је изградња левог колосека брзе пруге на овој деоници.
Вредност изградње пруге за велике брзине Београд Центар – Стара Пазова је 350,1 милиона долара, а финансирање је обезбеђено из кредита кинеске „Ексим банке“.
Радови су почели 5. јуна 2018. године, а рок за њихово извођење је три године.