У оквиру модернизације пруге Јајинци – Мала Крсна, у протеклих нешто мање од девет месеци, завршена је укупно трећина посла.
Радови на градилишту 7. фебруара интензивно су се одвијали. У току је била реконструкција прва четири и обилазног деветог колосека у железничкој станици Мала Крсна, затим радови на деоници између железничких станица Водањ и Умчари, као и на делу пруге између Мале Иванче и тунела Липе.
Такође, актуелним радовима обухваћена је и реконструкција објеката који су међу најтежим и највећим на овом делу пруге. Ради се санација тунела „Липе“, који је пре почетка радова био у лошем стању, због чега су возови саобраћали брзином од свега 10 до 20 километара на сат. Почела је и реконструкција два пропуста и два моста, за које се тренутно уређују приступни путеви и организују градилишта за израду мостовских конструкција.
Паралелно са радовима на реконструкцији пруге, у току су и електротехнички радови и постављање каблова, али и рашчишћавање терена.
„Инфраструктура железнице Србије“ реконструкцију пруге Јајинци – Мала Крсна и железничке станице Мала Крсна, на међународном железничком Коридору 10 кроз Србију, почела је 15. маја 2019. године.
Радовима је предвиђена реконструкција укупно 68,8 километара колосека и електротехничких постројења. Реконструкцијом ове пруге обухваћена је замена шина, прагова и контактне мреже, као и уградња оптичког кабла, док је у железничкој станици Мала Крсна предвиђена и замена свих скретница на колосецима.
Степен изведених радова на доњем строју износи око 40 одсто, а степен набавке материјала за овај пројекат око 70 одсто.
Обезбеђени су потребни материјали за несметано извођење радова, па је крајем јануара на градилиште стигла око тона шина, а стижу и потребни прагови и колосечни материјал.
Радове на реконструкцији грађевинске и електротехничке инфраструктуре на овој прузи изводи конзорцијум француске компаније „Колас“ и српске „Енергопројект“. Укупна вредност посла износи 39,2 милиона евра, а финансирање је обезбеђено из кредита Европске банке за обнову и развој.
У претходних непуних девет месеци између станица Јајинци и Мала Крсна демонтиран је колосек у дужини од око 32 километра и завршено решетање засторне призме на колосеку у дужини од око 14 километара.
Половни материјали који буду скинути са ове деонице, користиће се за реконструкцију других регионалних пруга у Србији. Тако је до сада већ са овог на друга железничка градилишта у земљи већ отпремљено око 12 хиљада монтираних прагова и око 14 и по километара шина. На тај начин обнова магистралне пруге Јајинци – Мала Крсна доприноси и реализацији пројекта обнове регионалних пруга у Србији.
Радови се одвијају у условима потпуне обуставе железничког саобраћаја на прузи од Јајинаца до Мале Крсне.
Овом пругом пре реконструкције саобраћали су само теретни возови. Због лошијег стања железничке инфраструктуре путнички возови већ две године на деоници Јајинци – Мала Крсна нису саобраћали, већ су између Београда и Велике Плане ишли правцем преко Младеновца.
Током извођења радова, сви путнички и теретни возови саобраћају пругом Београд – Младеновац – Велика Плана.
Реконструкцијом пруге брзина возова између Јајинаца и Мале Крсне биће подигнута на пројектовани ниво до 120 км/сат. Брзина возова на већем делу ове пруге била је око 50 километара на сат.
Предвиђени рок за завршетак радова је 450 дана, односно август 2020. године.