„Инфраструктура железнице Србије“ у 2019. и 2018. години аутоматизовала је и поставила рампе на укупно 22 путна прелаза у Србији, подижући на тај начин ниво осигурања и безбедности саобраћаја на знатно виши ниво.
Поређења ради, у периоду од 2010. до 2017. године, урађено је обезбеђење укупно 14 путних прелаза, од чега из донације Чешке развојне агенције 12, а из сопствених средстава железнице само два (Мајур и Параћин).
У протеклих годину дана „Инфраструктура железнице Србије“ аутоматизовала је и поставила рампе на 15 путних прелаза широм Србије, и то: „Оџаци“, „Градина“ код Димитровграда, „Ђорђево“ код Лесковца, „Брасина“, „Пијаца“ Младеновац, „Мајур“ код Шапца, „Мршинци“ и „Балуга“ код Чачка, затим у Доњем Међурову и београдским насељима Ресник и Кијево, ниво осигурања подигнут је и на два путна прелаза у оквиру комплекса „Београд на води“, а у току су и завршне активности на пуштању у рад путних прелаза „Касарна“у Панчеву и „Стражара 104“ у Суботици.
Поред тога, у 2018. години завршена је аутоматизација још седам путних прелаза, и то: „Перлез“ на прузи Зрењанин – Нови Сад, „Рајинце“ код Бујановца, „Клење“ у београдској општини Вождовац, затим у Уздину, Томашевцу, Црепаји и Прокупљу.
Поред аутоматизације путних прелаза, „Инфраструктура железнице Србије“ предузела је и низ других активности са циљем повећања безбедности на путним прелазима.
Тако је током 2019. и прошле године на укупно 44 путна прелаза постављен видео надзор. Од тога, на 28 путних прелаза на деоници барске пруге између Ресника и Ваљева постављен је видео надзор, са рефлекторским осветљењем. Поређења ради, до пре две године само су три путна прелаза у Србији била обезбеђена видео надзором. Са овом активношћу ће се наставити и у наредној години, па се планира да до краја 2020. године на укупно сто путних прелаза буде постављен видео надзор.
По први пут на српским пругама, ниво безбедности на путним прелазима повећан је уградњом вибро трака, соларних маркера и рефлекторског осветљења. Током 2019. и прошле године вибро траке за успоравање друмског саобраћаја постављене су на двадесет путних прелаза, а по први пут соларни маркери на путу постављени су на пет путних прелаза у Трстенику. Рефлеторско осветљење постављено је на 35 путних прелаза.
У све ове активности у протекле две године „Инфраструктура железнице Србије“ уложила је око 300 милиона динара.
Поред тога, у оквиру активности на редовном одржавању путних прелаза, као и на обнови регионалних пруга, током ове и прошле године грађевински радови изведени су на око 100 путних прелаза, док ће још 236 путних прелаза бити грађевински уређено у оквиру пројекта обнове регионалних пруга у Србији (Шабац-Лозница-Брасина, Панчево – Орловат – Нови Сад, Ниш – Зајечар, лапово – Крагујевац, Пожаревац – мајданпек, Марковац – Ресавица, Кумане – Банатско Милошево и Суботица – Сента).
„Инфраструткура железнице Србије“ и у 2020. години наставиће реализацију бројних активности које ће допринети даљем повећању нивоа безбедности на путним прелазима. Обезбеђено је 13 милиона долара од Светске банке и 5 милиона евра од Европске банке за обнову и развој, за подизање нивоа безбедности на путним прелазима.
Највиши ниво безбедности биће достигнут на прузи за велике брзине до 200 км/сат, између Београда и Суботице, где ће сви путни прелази у нивоу бити денивелисани.