Потпредседник “Кинеских железница” Ванг Тунгђун, са помоћником министра за железницу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Лазаром Радаковићем и генералним директором „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољубом Јевтићем, обишли су данас трасу пруге за брзине до 200 километара на сат између Новог Сада до Суботице.
Тунгђун и Јевтић обишли су железничке станице Нови Сад и Суботица, како би се највиша делегација „Кинских железница“ на терену упознала са трасом ове деонице пруге за брзине до 200 километара на сат Београд – Будимпешта.
Том приликом закључено је да је реч о изузетно захтевном и сложеном пројекту, јер се гради пруга за брзине од 200 километара на сат, која обухвата и изградњу 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката, реконструкцију девет железничких станица и железничких чворова Нови сад, Врбас и Суботица, изградњу три нове железничке станице у Руменки, Врбасу и Ловћенцу, као и нови вијадукт у Врбасу дужине 1,6 километара, а сва укрштања пруге и пута биће денивелисана. Такође, пројектом су обухваћени сигнално-сигурносни и телекомуникациони системи ETCS – ниво 2, који ће се по први пут уградити у овом делу Европе, а пројекат модернизације пруге Нови Сад – Суботица подразумева и примену европских стандарда интероперабилности.
Вредност пројекта је 943 милиона еврa, а рок за извођење радова је 33 месеца од њиховог почетка.
У железничкој станици Нови Сад потпредседник Кинеских железница посебно се упознао са пројектом изградње новог железничког чвора.
Реконструкција и модернизација железничког чвора Нови Сад обухвата реконструкцију капацитета у путничкој станици, повезивање путничке са ранжирном станицом, као и увођење у чвор прикључних пруга из смера Богојева и Римских Шанчева, независно од магистралне пруге.
И у железничкој станици Суботица челници „Кинеских железница“ упознали су се са свим елементима пројекта новог железничког чвора.
Пројекат реконструкције чвора Суботица обухвата: провођење двоколосечне пруге високог ранга и увођење прикључних пруга, реконструкцију постојеће путничке станице за потребе међународног и унутрашњег путничког саобраћаја и за пролаз теретних возова без задржавања у путничкој станици и реконструкцију теретне станице на постојећој локацији за све потребе међународног и унутрашњег теретног саобраћаја и за пограничне контроле.
Генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић истакао је да је неопходно максимално ангажовање партнера из НР Кине на изради пројекте документације, након што Републичка ревизиона комисија прихвати Идејни пројекат, да би пројекти за грађевинску дозволу и за извођење радова у што краћем року били завршени и изградња пруге почела са првим данима нове грађевинске сезоне. Потпредседник „Кинеских железница“ обећао је да ће све неопходне активности на пројекту бити завршене пре 15. марта 2020. године.
Потпредседник “Кинеских железница” Ванг Тунгђун јуче је обишао и трасу пруге за велике брзине између Београд Центра и Старе Пазове.
О значају доласка високе делегације „Кинеских железница“ у Србију, говори чињеница да их је на почетку посете примила и потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић, када је разговарано о изградњи пруге за брзине до 200 км/сат Београд – Будимпешта.