“Инфраструктура железнице Србије” данас у Кини потписала Оквирни уговор о модернизацији пруге Београд – Прешево – државна граница са Северном Македонијом, на међународном железничком Коридору 10

Потпредседница Владе Републике Србије проф. др Зорана Михајловић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Мирољуб Јевтић и генерални директор кинеске компаније CRBC  (China Road and Bridge Corporation) Лу Шан, потписали су данас, 24. априла  у Кини Оквирни уговор о реконструкцији и модернизацији железничких деоница на Коридору 10 пруге Београд – Ниш – Прешево – државна граница са Републиком Северном Македонијом.

– Предмет овог уговора је пројектовање, испорука и извођење радова на одређеним деоницама  међународног железничког Коридора 10 кроз Србију, између Београда и Прешева. Уговор дефинише наредне кораке у реализацији пројекта који подразумевају заједничку припрему техничке и економске студије за развој железничког Коридора 10, пројектовање и извођење радова на изградњи нове двоколосечне пруге Београд – Велика Плана за мешовити путнички и теретни саобраћај за брзине до 160 км/сат и утврђивање преосталих подсекција пројекта и дефинисање његових комерцијалних и техничких детаља, – изјавио је Мирољуб Јевтић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“, поводом уговора који је ова компанија данас у Кини потписала са кинеским партнерима.

Јевтић истиче да ће све активности у вези са пројектом, укључујући пројектовање, извођење радова, опрему, безбедност, управљање саобраћајем и интероперабилност бити спроведене према свим европским захтевима и стандардима.

– Ми ћемо са кинеским партнерима дефинисати детаљан делокруг активности, поделу конкретних обавеза и рокове за завршетак Техничке и економске студије,  а вредност реализације пројекта биће утврђена у оквиру комерцијалних уговора које ћемо потписивати по фазама, за сваку појединачну пружну деоницу посебно, – истиче Јевтић.

На прузи Београд – Ниш преостале су за реконструкцију деонице укупне дужине око 198 километара, а процењена вредност је око 600 милиона евра. Дужина деонице Ниш – Прешево је 88 километара, а вредност инвестиције око 160 милиона евра.

Према Јевтићевим речима, реконструкција комплетног железничког Коридора 10 кроз Србију важна је због железничког повезивања Централне и Средње Европе са Луком Пиреј стратешком рутом кроз нашу земљу од Суботице до Прешева, као копненог дела Поморског пута свиле.

– На овај начин „Инфраструктура железнице Србије“, уз пуну помоћ и подршку Владе Републике Србије и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, наставља свеобухватну модернизацију железнице у Србији започету пре пар година, чија тренутна инвестициона вредност износи преко четири милијарде евра. Модернизацијом пруге Београд – Прешево омогућићемо брз, квалитетан и безбеднији железнички саобраћај Коридором 10 кроз Србију, у интересу наших грађана, привреде и државе. Реализацијом овог пројекта настављамо да развијамо мрежу савремених пруга у нашој земљи, како би у наредних пар година српске железнице биле много боље, лепше и ефикасније него данас, – закључио је Мирољуб Јевтић, генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“, поводом уговора који је данас потписан у Кини. 

 

Posted in Вести.